دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ۱۲:۴۷
۰

تاثیر تعطیلی دولت ترامپ بر گرسنگی میلیون‌ها آمریکایی

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند در صورتی که تعطیلی دولت آمریکا که از شنبه وارد سومین هفته خود شده تا ماه فوریه ادامه یابد میلیون‌ها آمریکایی که از کمک‌های غذایی دولت بهره‌مند می‌شوند برای دریافت جیره‌های خود با مشکل مواجه خواهند شد.
تاثیر تعطیلی دولت ترامپ بر گرسنگی میلیون‌ها آمریکایی
به گزارش پهره ؛ مجله نیوزویک گزارش داده در صورتی که تعطیلی دولت آمریکا که از شنبه وارد سومین هفته خود شده تا ماه فوریه ادامه یابد میلیون‌ها آمریکایی که از کمک‌های غذایی دولت بهره‌مند می‌شوند برای دریافت این کمک‌ها با مشکل مواجه خواهند شد.
دولت آمریکا ذیل برنامه‌ای موسوم به «برنامه کمکی تغذیه الحاقی» (SNAP) -که سابقاً به اسم کوپن غذا شناخته می‌شد- به میلیون‌ها نفر از اقشار کم‌درآمد یا بدون درآمد کمک مالی برای خرید غذا ارائه می‌دهد. تعطیلی دولت فدرال آمریکا که ماه گذشته آغاز شد، تقریباً یک چهارم سازمان‌های دولتی آمریکا را در برمی‌گیرد. وزارت کشاورزی آمریکا که مسئولیت اجرای برنامه SNAP را بر عهده دارد، از جمله این نهادها است.
 
نیوزویک نوشته کنگره آمریکا ماه جاری بودجه‌ای به این برنامه اختصاص نداده است. با آنکه نهاد قانونگذار آمریکا بودجه‌ای به ارزش ۳ میلیارد دلار برای تأمین وجوه اضطراری در اختیار دارد، این رقم برای تحت پوشش قرار دادن تمامی دریافت‌کنندگان کوپن غذایی تا ماه فوریه کافی نیست. طبق آمارهای وزارت کشاورزی آمریکا، تأمین کوپن‌های غذایی ماهانه ۴.۸ میلیارد دلار بودجه نیاز دارد.
 
آمارهای «مرکز اولویت‌های بوجه و سیاست‌گذاری» نشان می‌دهند در سال ۲۰۱۷، حدود ۴۲ میلیون نفر از شهروندان آمریکایی حداقل در برهه‌ای از سال کوپن‌های غذایی دریافت کرده بودند. ۶۸ درصد از این شهروندان، خانواده‌های صاحب فرزند بودند و بیش از ۴۴ درصد آنها از خانواده‌های کارگران بودند.
 
گزارش‌ها حاکی است برخی از مشمولان دریافت کمک‌های برنامه SNAP همین حالا برای پرداخت هزینه‌هایشان با کوپن‌های غذا با مشکل مواجه شده‌اند. روز یکشنبه رسانه‌ها گزارش دادند یک مغازه سبزی‌فروشی در ایالت ایندیانا از دریافت کوپن‌های غذای مشتریانش خودداری کرده است.
 
منبع: تسنیم

انتهای پیام/
کد مطلب: 422929
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *