شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ ۱۲:۴۷
۰

اشتغالزایی هزار نفر در تولید و عرضه خیار گلخانه ای/ 8 میلیارد ریال درآمد گلخانه داران ایرانشهری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت: 600 نفر به صورت مستقیم و 400 نفر به صورت غیر مستقیم در تولید و عرضه خیار گلخانه ای در شهرستان ایرانشهر مشغول به کار هستند.
اشتغالزایی هزار نفر در تولید و عرضه خیار گلخانه ای/ 8 میلیارد ریال درآمد گلخانه داران ایرانشهری
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره گفت : از اوایل مهرماه کاشت خیار گلخانه ای در شهرستان ایرانشهر آغاز شده و انتهای دی ماه نیز فصل برداشت این محصول از سطح گلخانه های این شهرستان است.

مجید فیاضی ادامه داد : اکنون که بیش از 40 روز از کاشت این محصول می گذرد، زمان برداشت آن فرا رسیده است و کشاورزان اقدام به برداشت خیار گلخانه ای می کنند.

وی با اشاره به سطح زیر کشت این محصول در ایرانشهر گفت : امسال 60 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت خیار گلخانه ای اختصاص یافته است که از هر هکتار به طور متوسط 150 تن خیار برداشت می شود.

وی با اشاره به درآمد کشاورزان ایرانشهری از برداشت خیار گلخانه ای اظهار کرد:از محل فروش خیار گلخانه ای افزون بر 8 میلیارد ریال عاید کشاورزان ایرانشهری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با توجه به اینکه در 2 ماهه اخیر بیش از 5 هزار تن خیار از گلخانه های ایرانشهر برداشت شده است، افزود:پیش بینی می شود در سال جاری بیش از 9 هزار تن خیار از گلخانه های شهرستان ایرانشهر برداشت شود.

فیاضی با اشاره به اشتغالزایی این محصول در شهرستان ایرانشهر تاکید کرد : 600 نفر به صورت مستقیم و 400 نفر به صورت غیر مستقیم در تولید و عرضه خیار گلخانه ای در شهرستان ایرانشهر مشغول به کار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با اشاره به استقبال کشاورزان ایرانشهری به کشت خیار گلخانه ای، خاطرنشان کرد: از مهمترین دلایل استقبال کشاورزان این شهرستان از کشت این محصول را می توان به استفاده بهینه از آب،استقبال خوب خریداران،نوبرانه بودن محصول و سوددهی بالا عنوان کرد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 422952
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *