چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ۱۲:۳۶
۰

بیماری مالاریا دغدغه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر/نقطه صفر مرزی عامل ورود این بیماری به منطقه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهرگفت : امروز مهمترین دغدغه در حوزه دانشگاه وجود بیماری های واگیر منجمله مالاریا میباشد.
بیماری مالاریا دغدغه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر/نقطه صفر مرزی عامل ورود این بیماری به منطقه
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با توجه به موقعیت استراتژیک منطقه و وجود مرز مشترک با کشورهای افغانستان و پاکستان در گفت و گو با خبرنگار پهره اظهار داشت :مالاریا یک بیماری عفونی انگلی واگیردار است و امروز مهمترین دغدغه در حوزه دانشگاه وجود بیماری های واگیر منجمله مالاریا میباشد.

 دکتر فرهاد دادگر ادامه داد :ابتلا به این بیماری در نقاط صفر مرزی و کانون های تردد به کشورهای همسایه بیشتر بوده که افراد محلی باید بیشتر بهداشت فردی را رعایت کنند.

وی با اشاره به علائم بیماری مالاریا گفت : علائم این بیماری شامل تب ، لرز و عرق کردن میباشد که راه ابتلا به آن نیز گزش پشه آنوفل است که از طریق نیش پشه آنوفل از شخص بیمار به شخص سالم منتقل میشود.

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با توجه به روش تشخیص میکروسکوپی که روش تشخیص استاندارد این بیماری می باشد، افزود : تشخیص سریع و درمان بموقع مالاریا میتواند عامل مهم کاهش مرگ و میر و حذف مالاریا باشد و افراد در صورت مشاهده علائم این بیماری میتوانند جهت سیر مراحل تشخیص و درمان به واحدهای بهداشتی مراجعه نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به اینکه بیماری مالاریا می تواند عامل ایجادیک اپیدمی در منطقه شود، گفت : پیشگیری از این بیماری بسیار حساس و مهم است و با رعایت نکات پیشگیری از جمله استفاده از لباس بلند ، بستن پشه بند قبل از غروب آفتاب تا طلوع آفتاب، از بین بردن زیستگاههای لاروی و... می توان از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 422967
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *