يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ۱۲:۰۵
۰

اشتغالزایی برای 200 نفر با آغاز برداشت ذرت دانه ای در ایرانشهر

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت : زمان برداشت ذرت دانه‌ای در شهرستان ایرانشهر از اواخر دی‌ تا اواخر بهمن ماه است.
اشتغالزایی برای 200 نفر با آغاز برداشت ذرت دانه ای در ایرانشهر
مجید فیاضی با اشاره به سطح زیر کشت این محصول در شهرستان ایرانشهر به خبرنگار پهره گفت: در سال جاری هزار هکتار از مزارع شهرستان ایرانشهر زیر کشت ذرت دانه ای قرار دارد.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر یادآور شد: عمده ارقام کشت شده ذرت دانه ای در این شهرستان ، سینگل کراس 704 ، ذرت ماکسیما (FAO 580) ، اپکس و رقم کوردونا (KORDUNA) می باشد.
 وی با توجه به اینکه زمان برداشت ذرت دانه‌ای از اواخر دی‌ تا اواخر بهمن است، اظهار کرد: کار برداشت ذرت دانه ای از مزارع شهرستان با نزدیک به 30 دستگاه کمباین در حال انجام است و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از 5 هزار تن ذرت دانه ای به دست آید.
فیاضی با توجه به اینکه دو واحد ذرت خشک کنی در این شهرستان فعال است، تصریح کرد : قیمت خرید این محصول به صورت تضمینی 14 هزار ریال است و ذرت خشک شده به مرغداریهای استان و استان های خراسان جنوبی و اصفهان حمل می‌شود که بازار فروش خوبی نیز دارد.
فیاضی با اشاره به مزایای این واحدهای ذرت خشک کنی گفت: از مزایای این واحدها می توان به برداشت به موقع ذرت کشاورزان منطقه و جلوگیری از فساد و خراب شدن محصول نام برد که در کنار آن اشتغالزایی خوبی نیز در سطح منطقه ایجاد شده است.
وی ادامه داد: ظرفیت این واحدهای ذرت خشک کنی 24 هزار تن در سال است که اشتغالی بین 30 تا 40 نفر را فراهم آورده و همچنین در تولید این محصول نیز نزدیک به 200 نفر مشغول به کار هستند.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در پایان گفت : در سال زراعی جاری دو هزار و 400 هکتار از اراضی ایرانشهر به کشت ذرت اختصاص یافته که هزار و 400 هکتار علوفه‌ای و هزار هکتار دانه‌ای است.

انتهای پیام/

 
کد مطلب: 422980
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *