پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ۱۴:۲۴
۰

بیش از 800 هزار تن یونجه در ایرانشهر برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: بیش از 800 هزار تن یونجه از سطح سه هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان برداشت شده است.
بیش از 800 هزار تن یونجه در ایرانشهر برداشت شد
مجید فیاضی با اشاره به اینکه سه هزار هکتار از زمین های کشاورزی ایرانشهر به کاشت یونجه اختصاص یافته است، به خبرنگار پهره گفت: به طور متوسط از هر هکتار در هر چین بیش از 15 تن یونجه برداشت می شود که به همین ترتیب امسال بیش از 800 هزار تن از سطح مزارع کشاورزی ایرانشهر برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با اشاره به شرایط مساعد اقلیمی شهرستان ایرانشهر برای کشاورزی بیان داشت: شرایط اقلیمی، آب و هوای مساعد و زمین های حاصلخیز سبب برداشت 15 تا 17چین یونجه در طول سال در ایرانشهر شده است. 

وی با اشاره به اینکه برداشت یونجه به دو روش دستی و مکانیزه انجام می شود تصریح کرد: سالانه بیش از 750 تن یونجه تر در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج از استان می شود. 

فیاضی با توجه به کاشت این محصول در تمام فصول سال، ادامه داد: به طور متوسط در فصل زمستان از هر هکتار 13 تن یونجه تر و در فصل بهار بیش از 15 تن در هر هکتار محصول برداشت شود.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری 10درصد از زمین های کشاورزی ایرانشهر به کشت یونجه اختصاص یافت و با توجه به این که در مناطق سرد کشور و در فصل سرما کاشت یونجه میسر نیست، کشاورزان ایرانشهری در طول سال از این فرصت برای تولید یونجه بهره خوبی بردند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در پایان گفت: یونجه برداشت شده علاوه بر مصارف دام شهرستان برای فروش به سایر شهرستانهای سیستان و بلوچستان و کشور از جمله خراسان جنوبی و اصفهان ارسال می‌شود.

انتهای پیام/
 

 
کد مطلب: 423019
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *