دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ۲۱:۳۷
۰

پیش بینی طغیان بیماری های منتقله از آب در مناطق سیل زده/شهروندان از آبهای سطحی استفاده نکنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از احتمال بروز بیماری های منتقله از آب بر اثر بارندگی اخیر و جاری شدن سیل در حوزه تحت پوشش دانشگاه خبر داد.
پیش بینی طغیان بیماری های منتقله از آب در مناطق سیل زده/شهروندان از آبهای سطحی استفاده نکنند
دکتر فرهاد دادگر در گفت و گو با خبرنگار پهره اظهار داشت: با توجه به بارندگی در حوزه تحت پوشش دانشگاه و بروز سیل و طغیان رودخانه ها، دمای آب در این فصل از سال مساعد برای زندگی باکتری ها می باشد و احتمال بروز بیماری های انگلی روده ای را افزایش می یابد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزود: بیماری های منتقله در اثر جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها شامل؛ التور، مالاریا، وبا، تب حصبه می باشد.
وی اذعان داشت: شایع ترین علامت بالینی در بروز بیماریها ، اسهال و تب در افراد مبتلا می باشد و می طلبد شهروندان پس از مشاهده علائم تا ۱۲ ساعت جهت درمان به نزدیکترین واحدهای درمانی مراجعه نمایند.
متخصص بیماری های داخلی و عضو هئیت علمی دانشگاه در ادامه افزود: عدم رعایت بهداشت فردی و داشتن علائم بالینی در فرد باعث انتشار بیماری در سطح وسیع می گردد.
وی تصریح کرد: در زمان جاری شدن سیلاب ها و احتمال بروز بیماریهای انگلی روده ای عموم مردم جامعه در معرض خطر می باشند و میزان خطر در کودکان و کهنسالان بیشتر می باشد.
دکتر دادگر در پایان با بیان اینکه در زمان طغیان سیلاب ها حتی الامکان از آب های سطحی ساکن و یا جاری استفاده نشود، تصریح کرد: درصورت لزوم استفاده از آب، جوشاندن آب و رسیدن به نقطه جوش و استفاده از کلر یک درصد ضروری می باشد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 423041
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *