شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ۰۱:۱۶
۰

کوهنورد پرت شده در دره 150 متری تفتان خاش نجات یافت

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: کوهنورد پرت شده در دره 150 متری کوه تفتان خاش بعد از هشت ساعت عملیات کوهستان و هوایی نیروهای این جمعیت نجات یافت.
کوهنورد پرت شده در دره 150 متری تفتان خاش نجات یافت
رسول راشکی در گفت و گو با خبرنگار پهره اظهار داشت: یکی از شهرندان 35 ساله ایرانشهری ساعت هشت صبح از پناهگاه در ارتفاع سه هزار و 200 متری به سمت قله کوه در حال صعود بوده که به علت لغزندگی به عمق 60 متری دره سقوط کرده است.

وی ادامه داد: بعد از اعلام این حادثه به جمعیت هلال احمر بلافاصله 2 تیم 12 نفره کوهستان به منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: به دلیل شرایط بد جوی منطقه نیروهای امدادی پس از تلاش حدود یک ساعت و نیم به محل حادثه رسیده و بلافاصله عملیات امدادو نجات را آغاز کردند.

وی افزود: بعد از اتمام عملیات امداد و نجات این کوهنورد را به پناهگاه واقع شده در ارتفاع سه هزار و 200 متری تفتان رسانده و اقدامات اولیه را به وی ارائه دادند.

راشکی ادامه داد: امداد گران کوهستان هلال احمر به دلیل شرایط بد جسمی این کوهنورد نظیر شکستگی و خونریزی داخلی از امداد هوایی این جمعیت درخواست کمک کردند.

وی اظهار داشت: بلافاصله بالگرد هوایی این جمعیت به محل حادثه اعزام و مصدوم را به بیمارستان امام علی(ع) زاهدان منتقل کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل شرایط نامناسب جوی و وضعیت محل حادثه کل این عملیات هشت ساعت به طول انجامید.

انتهای پیام/
کد مطلب: 423079
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *