دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ۱۳:۴۷
۰

حل مشکل دست فروشان ایرانشهری همچنان لنگ اعتبارات مالی/مشارکت بخش خصوصی حلقه مفقوده مشکلات شهری است

شهردار ایرانشهر گفت: بازارچه های محلی برای استقرار دستفروشان در محل های مناسب در نظر گرفتیم اما به دلیل کمبود اعتبار نیمه کاره رها شده و یا از طرف دستفروشان مورد استقبال قرار نگرفته است.
حل مشکل دست فروشان ایرانشهری همچنان لنگ اعتبارات مالی/مشارکت بخش خصوصی حلقه مفقوده مشکلات شهری است
به گزارش پهره ؛ سالهاست تجمع دستفروشان در برخی مناطق شهرستان ایرانشهر مانند خیابان کلات باعث ایجاد بازارچه های غیر مجاز شده که علاوه بر ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت برای شهروندان و اختلال در تردد آنها، به محلی برای عرضه انواع محصولات و کالاهای غیر مجاز نیز تبدیل شده اند.

کم عرض بودن برخی پیاده روهای سطح شهر تردد شهروندان را در ساعات شلوغی مشکل می کند و این در حالی است که برخی از کاسبان و دستفروشان نیز با قرار دادن وسیله های خود در مقابل مغازه و داخل پیاده روها، این مشکل را مضاعف می کنند.به طوریکه گاهی اوقات افراد پیاده مجبور به عبور از خیابان می شوند.

خیابان “کلات” یکی از کوچکترین و شلوغترین خیابان های ایرانشهر است که بسیاری از کاسبان، دست فروشان و پاساژ های پررفت و آمد در این خیابان قرار دارد.

نوراحمددرخوش در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار پهره اظهار کرد: شهرداری ایرانشهر از مدتها قبل درصدد فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب به شهروندان و مشارکت آنان در تنظیف معابر و رفع سد معبر بوده تا خدمات شایسته تری را به شهروندان ارایه کند.

شهردار ایرانشهر ادامه داد: سد معبر یکی از معضلات و مشکلات موجود در سطح شهرها است، در همین راستا حوزه خدمات شهری منطقه به منظور جلوگیری از تجمع عاملان سد معبر و دستفروشان در سطح شهرستان تاکنون اقدامات گسترده‌ای را در دستور کار خود قرار داده که تعدادی از آن ها نیز اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: یکی از این اقدامات، ساخت بازارچه های محلی در مناطق تجمع دستفروشان بوده تا آنها را ساماندهی کرده و بتوان این معضل را مدیریت کنیم اما متاسفانه بدلیل کمبود اعتبار این بازارچه ها نیمه کاره رها شده و هنوز به بهره برداری نرسیده و یا از طرف دستفروشان مورد استقبال قرار نمی گیرد.

درخوش تاکید کرد: با وجود اینکه از بخش خصوصی در این رابطه درخواست کمک شده است اما تاکنون هیچ قراردادی با آنها در رابطه با بازارچه های محلی بسته نشده و این پروژه ها عملا متوقف شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بزرگترین مشکل شهرداری در رابطه با ساماندهی دستفروشان، تخصیص اعتبارات و مشکلات مالی است که اگر برطرف شود حتما برای عید نوروز شاهد افتتاح این بازارچه ها در سطح شهر ایرانشهر خواهیم بود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 423142
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *