خسارت ۹۰ درصدی سیل به قنوات شهر بزمان/تخریب بافت تاریخی منطقه بر اثر بارندگی های اخیر

16 اسفند 1397 ساعت 7:00

رئیس جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: متاسفانه بر اثر سیل چند روز گذشته بیش از 90 درصد قنوات تاریخی شهر بزمان خسارت جدی دیده است.


مجید فیاضی ضمن بازدید از قنوات شهر بزمان در گفت و گو با خبرنگار پهره اظهار کرد: متاسفانه بعد از بارندگی چند روز گذشته ۹۰ درصد قنوات شهر بزمان به صورت کلی دچار خسارت شده اند.

رئیس جهاد کشاورزی ایرانشهر افزود: با توجه به اینکه اغلب کشاورزان بزمانی آب مورد استفاده باغات و نخیلات خود را از قنوات تهیه می کردند متاسفانه بعد از بارندگی های اخیر اکثر آنها خراب و از بین رفته اند.

وی ضمن اعلام رفع مشکل کشاورزان در زمینه آب تصریح کرد : دستور بازسازی قنوات شهر بزمان به همراه لایه روبی آنان به زودی در دستور کار جهاد کشاورزی ایرانشهر قرار خواهد گرفت تا کشاورزان امسال هم همچون سال های گذشته بتوانند محصول خوبی را برداشت کنند.

بخشدار بزمان نیز در تایید این موضوع و ضمن تاکید بر رفع مشکلات کشاورزان خسارت دیده بیان کرد: باتوجه به نیاز فوری کشاورزان به آب نیاز است در فصل بذرافشانی نخیلات هر چه سریعتر مشکل کشاورزان حل شود.

عباس داودی تاکید کرد: بارندگی های چندروز گذشته علاوه بر تخریب قنوات به زیرساخت های شهری و حوزه راه روستایی هم خساراتی وارد کرده بود که با تلاش اداره راه محورهای مسدود شده بازگشایی و هم اکنون روستائیان جهت تردد هیچگونه مشکلی ندارند.

وی عنوان کرد: تخریب شدن قنوات شهر بزمان علاوه بر اینکه مشکلاتی را برای کشاورزان به وجود آورده است باعث تخریب بافت تاریخی و گردشگری شهر بزمان نیز شده است.

داودی خاطرنشان کرد: از اداره میراث فرهنگی نیز باتوجه به قدیمی بودن قنوات شهر بزمان و ضرورت حفظ میراث ماندگار گذشتگان انتظار داریم نسبت به بازسازی آنها قدم های جدی بردارد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 423152

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/423152/خسارت-۹۰-درصدی-سیل-قنوات-شهر-بزمان-تخریب-بافت-تاریخی-منطقه-اثر-بارندگی-های-اخیر

پهره
  https://www.pahreh.ir