افزایش 10 درصدی کشت سیب زمینی در ایرانشهر/آغاز برداشت این محصول از مزارع شهرستان

20 فروردين 1398 ساعت 10:49

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: برداشت بیش از پنج هزار تن سیب زمینی از سطح مزارع شهرستان ایرانشهر آغاز شد.


مجید فیاضی در گفت وگو با خبرنگار پهره اظهار کرد: برداشت سیب زمینی از 130 هکتار زمین کشاورزی در شهرستان ایرانشهر آغاز گردید.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با اشاره به اینکه این شهرستان با داشتن آب و هوای مساعد از جمله مناطقی در کشور است که در چهار فصل سال می‌توان از زمین‌های آن محصولات فصلی و غیرفصل برداشت کرد، افزود: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر 40 تن است که پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت، بیش از پنج هزار تن محصول برداشت شود.

وی ادامه داد: کاشت سیب زمینی در ایرانشهر در دیماه آغاز و کار برداشت این محصول نیز در نیمه دوم فروردین انجام می‌شود و استقبال کشاورزان از کشت این محصول سبب شده تا کشت آن 10 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یابد.

فیاضی با اشاره به ارقام کشت شده تصریح کرد: سانتینا، آرکولا و آریندا ارقام سیب زمینی کشت شده در زمین‌های ایرانشهر است.

وی با اشاره به اینکه محصول سیب زمینی ایرانشهر علاوه بر تامین نیاز سیستان و بلوچستان به استان‌های خراسان رضوی، کرمان و هرمزگان نیز صادر می‌شود، بیان کرد: کشاورزان ایرانشهری زمانی سیب زمینی را وارد بازار می‌کنند که بازار‌های مصرف با کمبود این محصول رو به رو هستند از این رو نقش مهمی در متعادل سازی عرضه، مصرف و همچنین تثبیت قیمت آن دارد.

انتهای پیام /


کد مطلب: 423192

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/423192/افزایش-10-درصدی-کشت-سیب-زمینی-ایرانشهر-آغاز-برداشت-این-محصول-مزارع-شهرستان

پهره
  https://www.pahreh.ir