سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۰۷:۴۶
۰
در ادامه فعالیت سیلاب در منطقه سیستان؛

8روستای شهرستان هیرمند تخلیه شد/دستور فرمانده نیروی زمینی سپاه برای افزایش خدمت رسانی به سیل زدگان

ا توجه به تداوم ورود سیلاب(آب دشتمال) به منطقه سیستان، تاکنون8روستای حوزه شهرستان هیرمند، تخلیه شدند.
8روستای شهرستان هیرمند تخلیه شد/دستور فرمانده نیروی زمینی سپاه برای افزایش خدمت رسانی به سیل زدگان
به گزارش پهره ؛ به نقل از عصرهامون، طی روزهای اخیر و با ورود سیلاب(آب دشتمال) حاصل از بارندگی و آب شدن برف های ارتفاعات بالادست رودخانه هیرمند در افغانستان، شاهد ورود آب به سیستان هستیم.

در این مدت، با توجه به هشدارهای ارائه شده از سوی ستاد مدیریت بحران استان مبنی بر احتمال آبگرفتگی روستاها و مناطق مسکونی در نقاط مختلف سیستان، دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران، سپاه پاسداران، بسیج و سایر نیروهای نظامی، انتظامی و غیره به حالت آماده باش در آمده و در راستای استحکام بخشی نقاط آسیب پذیر اقدام به فعالیت و خدمات رسانی کردند.

در این بین با آنکه ورود این سیلاب پس از دو دهه خشکسالی پی در پی باعث خوشحالی مردم و کشاورزان شد اما، در برخی از نقاط شاهد بروز آسیب هایی به منازل مسکونی و اراضی کشاورزی، زیرساخت ها و غیره بودیم.

در همین راستا 8 روستای شهرستان هیرمند تاکنون تخلیه شده و تعدادی دیگر در معرض آبگرفتگی قرار گرفته اند.

با این وجود سپاه و بسیج همانطور که در سیل های استانهای شمالی از روز اول پا به کار بوده و خدمت رسانی در اولویت کارشان قرار داشت، در این سیل نیز از لحظه اول ورود آب به منطقه در نقاط مختلف سیستان حاضر شدند و هم اکنون نیز در حال ارائه خدمات به سیل زدگان و کمک به مدیریت هدایت سیلاب می باشند.

در 24ساعت اخیر نیز سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دومین بار متوالی در نقاط مختلف سیستان حاضر و دستورات لازم را در ارائه خدمات بهتر به مردم، به مجموعه سپاه و بسیج دادند.

براساس دستور این مسئول کشوری، از فردا حدود 30دستگاه خودروی سنگین واحد مهندسی سپاه در منطقه حاضر و در کنار 30دستگاهی که در حال حاضر به ارائه خدمات می پردازند، مشغول به فعالیت خواهند شد.

براساس دستور سردار پاکپور، در راستای کاهش فشار آب به رودخانه های سیستان، قرار شد کانال جدیدی برای انتقال آب از نقطه ورود به کشور به محل چاه نیمه ها در دستور کار نیروهای سپاه و شرکت آب منطقه ای قرار گیرد که اقدامات لازم در این خصوص به زودی انجام خواهد شد.

با آنکه آب ورودی در حال مدیریت و انتقال به چاه نیمه ها و تالاب بین المللی هامون می باشد اما نیاز است در اولین فرصت برنامه ریزی لازم برای نگهداشت آب ورودی، صورت پذیرد تا با مشکلات ایام خشکسالی، مواجه نشویم.

انتهای پیام/
کد مطلب: 423213
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *