پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۴۷
۰

همایش سواد فضای مجازی در ایرانشهر برگزار می شود

مسئول سازمان فضای مجازی سراج سیستان و بلوچستان گفت: نخستین دوره آموزشی راهنمایان سواد فضای مجازی جنوب این استان 12 تا 13 اردیبشهت در ایرانشهر برگزار می شود
همایش سواد فضای مجازی در ایرانشهر برگزار می شود
به گزارش پهره ؛ سعید دهنوی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: این همایش با محورهای ضرورت سواد فضای مجازی در هزاره سوم، سواد فضای مجازی و خانواده، مبانی سواد فضای مجازی، ماهواره و تاثیر آن بر سبک زندگی ایران اسلامی، سواد بازی های رایانه ای، فنون سخنوری و امنیت کاربری برگزار می شود.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این همایش که برای دومین بار در سیستان و بلوچستان برگزار می شود سه استاد کشوری و سه استاد استانی به آموزش مباحث می پردازند.

وی افزود: استفاده از فضای مجازی به عنوان یک ابزار مدرن ارتباطی به صورت فراگیر روز به روز در حال گسترش است و به تبع آن در ایران نیز با فراهم شدن زیرساخت های لازم استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به عنوان یک ابزار سریع و آسان ارتباطی تبدیل شده است.

دهنوی تصریح کرد: هم اینک سیستان و بلوچستان از نظر ضریب نفوذ اینترنت در رده های آخر کشور است اما از نظر رشد نفوذ اینترنت نخستین استان کشور بحساب می آید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نبود فرهنگ استفاده از فضای مجازی سازمان فرهنگی سراج برپایی دوره های آموزشی را برای اقشار مختلف در دستور کار قرار داده است.

دهنوی گفت: از آنجاییکه فضای مجازی ابرازیست برای ساخت تمدن نوین، رشد استفاده صحیح از این فضا در جامعه از ضروریات محسوب می شود.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج سیستان و بلوچستان در پایان تصریح کرد: این گرایش بی سابقه مردم به حضور استفاده از فضای مجازی با توجه به ظرفیت ها، خطرات و آسیب های آن می تواند هم فرصت و هم چالش باشد که نیازمند مدیریت صحیح برای تبدیل شدن به یک فرصت خوب برای افراد در حوزه های گوناگون است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 423226
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *