چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۲۸
۰
​نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی:

اقدام برجامی رئیس جمهور با تاخیر اما موثر است/ درنگ جایز نیست؛ پاسخ ها باید عملی و قاطع باشد

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهارات رييس جمهور درباره اقدام متقابل در قبال برجام را با تاخیر اما موثرعنوان کرد.
اقدام برجامی رئیس جمهور با تاخیر اما موثر است/ درنگ جایز نیست؛ پاسخ ها باید عملی و قاطع باشد
به گزارش پهره ؛ علیم یارمحمدی در گفتگو با عصرهامون گفت: این اقدام باید بسیار زودتر از اینها صورت می گرفت ولی هرچند رئیس جمهور ایران با تاخیر زیاد نسبت به آن واکنش نشان داد اما باز هم مفید و موثر خواهد بود.
 
وی افزود: اقدام متقابل برجامی باید از همان ابتدا در دستور کار دولت می گرفت چرا که ایران بر تمامی تعهدات خود پایبند بود اما آمریکا بارها و بارها این توافق بین المللی را نقض کرد که باید تنبیه میشد و اگر رئیس جمهور آمریکا سخن می گفت بلافاصله رئیس جمهور ایران نیز با همان شدت واکنش جدی تری نشان می داد و در ادامه نیز دولت در برابر دولت و مجلس در برابر مجلس آمریکا از موضع قدرت و اقتدار وارد شده و پاسخ های کوبنده ای بدهند.
 
به گفته یارمحمدی؛ ساز و کار برخورد با اقدامات نقض برجامی آمریکا در مجلس شورای اسلامی مهیا است که با تقویب مجدد باید واکنش های جدی تری صورت بگیرد.
 
وی تاکید کرد: دولت نباید منتظر اقدام از سوی دشمنان و آمریکایی ها باشد و سپس نسبت به آن اظهار نظر کند بلکه خودش باید پیش دستانه و زودتر از دیگران اقدامات جدی و عملی خود را اجرایی کند تا سایرین مجبور به واکنش شوند و میزان اقدام نیز باید به گونه ای باشد که تمام سازمان ها و مراکز دخیل آمریکا به لرزه بیفتند.
 
یارمحمدی افزود: ایران اسلامی توانمندی های بسیاری دارد و هرگز وابسته به کشورهای دیگر نبوده و نخواهد بود و مردم نیز همواره پشت نظام و دولت خود هستند که در این ماجرا اقدام حسن روحانی رئیس جمهور حامل پیام عملی و جدی مردم ایران بود که جای تقدیر دارد.
 
وی تصریح کرد: دولت نیز باید با رصد لحظه ای عملکرد دشمنان ایران، خود را برای هر نوع واکنش آماده کند و در این خصوص تعلل به هیچ وجه به صلاح ممکلت نیست و آمریکا نیز اگر فرصت اعلام شده از سوی رئیس جمهور را جدی نگیرد قطعاً خسارت های سختی خواهد دید.

وی در پایان تاکید کرد: آمریکا و اروپائیان بدانند که نمی شود خودشان به صورت یکطرفه از برجام نفع ببرند اما در سوی دیگر مردم ایران در تحریم قرار داشته باشند و اگر سیاست فشار و زورگویی تغییر نکند قطعاً شرایط متقابل برای آنها از سوی ایران رقم خواهد خورد و این مباحث هرگز قابل مذاکره هم نیست.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 423266
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *