سفر معاون عمرانی وزیر کشور به ایرانشهر/شهرداران استان با پروژه های درآمدزای کوچک، تحول زیرساختی در شهرها ایجاد کنند

9 خرداد 1398 ساعت 15:01

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: شهرداری ها و دهیاری های استان سیستان و بلوچستان باید تحول و جهشی را در زیرساخت شهرهایشان داشته باشند و با تعریف یک پروژه درآمدزای کم هزینه که بازدهی مشخصی دارد، از تسهیلات سازمان شهرداری ها نیز استفاده کنند.


به گزارش پهره ؛ جلسه شورای اداری شهرستان ایرانشهر با حضور مهدی جمالی نژاد معاونت امور عمرانی وزارت کشور و بیجاری سرپرست معاونت عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان، نماینده شهرستان، فرماندار ایرانشهر و دیگر مسئولین این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این نشست، نور احمد درخوش با توضیح خواسته های شهرداری ایرانشهر، گفت: با توجه به اینکه توسعه اقتصادی کشور امروزه با تلاش و همت نیروی انسانی می باشد باید به وضعیت نیروی انسانی در شهرداری ها رسیدگی ویژه شود.

شهردار ایرانشهر ادامه داد: تخصیص اعتبار به دستگاههای اجرایی، تخصیص سهمیه قیر به شهرستان، عدم وجود تابلو و اعلانات راهنمایی و جمع آوری و دفع اصولی روان آبها در سطح شهر از مشکلات و معضلات اصلی شهرداری ایرانشهر است که امیدواریم با توجه ویژه وزارت کشور مرتفع گردد.

وی با اشاره به مشکلات سایت پسماند ایرانشهر نیز بیان داشت: سایت پسماند در 15 کیلومتری ایرانشهر تعریف شده اما نبود کارخانه بازیافت و پردازش و عدم همکاری اداره آب و فاضلاب در این زمینه یکی دیگر از مشکلات این حوزه است.

درخوش در ادامه با اشاره به اینکه ایرانشهر بالاترین سرانه فضای سبز را دارد، خاطرنشان کرد: تکمیل زیر ساخت های پارک سجادشهر و پارک وحدت نیز نیاز به مساعدت دارد.

وی با اشاره به عدم وجود تجهیزات مناسب آتش نشانی در ایرانشهر نیز گفت: عدم وجود تجهیزات مناسب مانند ماشین آلات عمرانی، خدماتی و آتش نشانی و گرمای هوای منطقه متاسفانه هرچندوقت منجر به آتش گرفتن نخلستان ها می شود و پیامدهای جبران ناپذیر این موضوع نیاز به رسیدگی و مساعدت در خرید و تامین این تجهیزات از سوی وزارت کشور دارد.

مهدی جمالی نژاد در ابتدا هدف از این سفر را بازدید از مناطق سیل زده بیان کرد و گفت: این دومین سفر من به این استان طی سال جاری است که بازدید از مناطق سیل زده و کمک به آسیب دیده گان سیل و همچنین بازدید از شهرها و روستاهای محروم از مهمترین اهداف این سفر می باشد.

معاون عمرانی وزیر کشور ادامه داد: خوشبختانه امسال با توجه به پیگیری های صورت گرفته احکام خوبی در بودجه سال جاری برای مناطق محروم پیش بینی شده تا موتور محرک شروع پروژه های عمرانی در این مناطق به حرکت درآید.

وی با اشاره به اختصاص بودجه به شهرداری ها و دهیاری ها تصریح کرد: با توجه به اینکه طبق قانون مکلف به پرداخت های ماهیانه به شهرداری ها و دهیاری ها هستیم، شهرداری ها و دهیاری های شهرهای کوچک مبلغ اول را در پایان اردیبهشت ماه دریافت کرده و مبلغ دوم در خرداد ماه واریز خواهد شد.

جمالی نژاد با اشاره به درخواست شهرداران به مساعدت در زمینه تامین قیر نیز تصریح کرد: در این زمینه مساعدت هایی را برای شهرهایی که جمعیت آنان زیر 50 هزار نفر می باشد در نظر گرفته ایم و شهرهای بالای 50 هزار نفر نیز با کمک اداره راه و ترابری اقدام به تامین قیر مورد نیاز کنند.

وی با توصیه شهرداران به تحول زیرساختی در شهرها، خاطرنشان کرد: شهرداری ها و دهیاری های استان سیستان و بلوچستان باید تحول و جهشی را در زیرساخت شهرهایشان داشته باشند و با تعریف یک پروژه درآمدزای کم هزینه که بازدهی مشخصی دارد، از تسهیلات سازمان شهرداری ها نیز استفاده کنند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 423319

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/423319/سفر-معاون-عمرانی-وزیر-کشور-ایرانشهر-شهرداران-استان-پروژه-های-درآمدزای-کوچک-تحول-زیرساختی-شهرها-ایجاد-کنند

پهره
  https://www.pahreh.ir