دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۲۷
۰

عدم درآمد پایدار مشکل بزرگ شهرداری ایرانشهر/تاکید استاندار بر مشارکت بخش خصوصی و ایجاد اشتغال در این شهرستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: علی رغم وجود مشکلات مالی سال گذشته تلاش کردیم کمک کنیم، شهرداری ها حقوق کارکنانشان را پرداخت کنند اما مشکل بزرگ شهرداری های استان عدم درآمد پایدار است.
عدم درآمد پایدار مشکل بزرگ شهرداری ایرانشهر/تاکید استاندار بر مشارکت بخش خصوصی و ایجاد اشتغال در این شهرستان
به گزارش پهره، احمدعلی موهبتی استاندار سيستان و بلوچستان در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر ایرانشهر گفت:مهمتر از درآمد، داشتن فرهنگ شهرنشینی و پرداخت عوارض سالیانه توسط مردم است که متاسفانه این مهم نیز به موقع انجام نمی‌شود، علی رغم وجود مشکلات مالی سال گذشته تلاش کردیم کمک کنیم، شهرداری ها حقوق کارکنانشان را پرداخت کنند اما مشکل بزرگ شهرداری های استان عدم درآمد پایدار است.

موهبتی عدم تناسب نیروی انسانی با چارت تشکیلاتی شهرداریها را یکی دیگر از مشکلات این حوزه برشمرد و خاطرنشان کرد: به عنوان مثال؛ ساختار سازمانی شهرداری ایرانشهر تعداد ۲۱۷ پست سازمانی است که اکنون بیش از ۶۵۰ تا ۷۰۰ نفر در این شهرداری مشغول به کار هستند و با این شرایط هزینه جاری شهرداری بیشتر از هزینه عمرانی آن می شود.

استاندار افزود: معمولا بین ۲۰ تا ۳۰ درصد بودجه شهرداری های مطلوب و ایده آل صرف هزینه های جاری می شود و مابقی بودجه مربوط به حوزه عمرانی شهرداری است در صورتی که در شهرداری ایرانشهر و اکثر شهرداریهای استان شرایط کاملا معکوس است.

وی ادامه داد: شورای شهر نباید در امور اجرایی شهر دخالت کند بلکه شورا باید در واقع مصوبات و مطالب مرتبط با پیشنهادهای شهرداری را در چارچوب قانون مورد ارزیابی قرار دهد.

استاندار سیستان و بلوچستان استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را مهم برشمرد و افزود: در اجرای پروژه های شهرداری حتما باید با بخش خصوصی مشارکت داشته باشید و با استفاده از این ظرفیت می شود علاوه بر رونق ساخت و ساز، اشتغال لازم نیز فراهم شود.

احمدعلی موهبتی تصریح کرد: اقدامات شهرداری باید بستری برای توسعه همه جانبه شهر در آینده باشد.

وی با قدردانی از تلاشهای انجام شده توسط اعضای شورا و شهرداری ایرانشهر گفت: با این وجود، اگر بنا است که ایرانشهر متحول شود و مورد توجه قرار بگیرد، تلاش بیشتر ضرورت دارد.

استاندار بر ایجاد روحیه همکاری، همدلی و هم افزایی مجموعه مسئولین شهرستان ایرانشهر تاکید کرد و در پایان وجود خود مردم را یکی از ظرفیتهای مهم هر شهرستان برشمرد و افزود: اگر قرار است توسعه ای در ایرانشهر ویا هر یک از شهرستانهای استان اتفاق بیفتد، مردم بایستی با ورود به همه مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی و زیست محیطی شهرشان دلسوزانه احساس تکلیف و مسئولیت کنند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 423345
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *