شنبه ۸ تير ۱۳۹۸ ۰۸:۵۷
۰

ایجاد اشتغال برای افراد نجات یافته از اعتیاد در ایرانشهر/ برگزاری کارگاه پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر توسط سپاه شهرستان

کارگاه آموزشی جهت پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و روان گردان ها توسط معاونت اجتماعی سپاه شهرستان در ایرانشهر برگزار شد.
ایجاد اشتغال برای افراد نجات یافته از اعتیاد در ایرانشهر/ برگزاری کارگاه پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر توسط سپاه شهرستان
به گزارش پهره، از جمله موضوع های نگران کننده در عصر حاضر، توسعه آسیب های اجتماعی به ویژه مواد مخدر و روان گردان ها که جامعه را درنوردیده است.ضرورت شناخت صحیح پدیده آسیب ها و تحلیل روند مواد مخدر و ارائه راهکارهای کاربردی لازم و عملیاتی نمودن آن ها از جمله موضوعاتی است که در مهار و کنترل اعتیاد مسئولین جامعه را موفق می سازد.

در همین راستا و در جهت ایمن سازی محیط های اجتماعی در برابر تهاجمات فرهنگی و معضل اعتیاد کارگاه آموزشی با عنوان پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و روان گردان ها توسط معاونت اجتماعی سپاه شهرستان ایرانشهر برگزار شد.

در این کارگاه به بررسی ابعاد گوناگون مواد مخدر و تاثیر مخرب و خانمان سوز این مسئله به ویژه در محیط های اجتماعی پرداختند.

فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر در حاشیه این کارگاه به خبرنگار پهره گفت: یکی از برنامه های اولویت دار در بحث آسیب های اجتماعی مبارزه با مواد مخدر است که قرارگاه جواد الائمه سپاه با همکاری مسئولین شهرستان در این راستا برنامه های خوبی را تدبیر کرده اند.

سرهنگ حسین پودینه ادامه داد: در گام اول افرادی که گریبان گیر اعتیاد هستند را توسط ریش سفیدان و معتمدین و خانواده ها شناسایی کرده و اقدامات مشاوره ای برای افراد آسیب دیده در نظر گرفته شده و همچنین از طریق بروشور و رسانه های جمعی جهت ارتقا سطح آگاهی اطلاع رسانی می شو و در آخر نیز این افراد جهت درمان به دستگاه های ذیربط مانند جامعه بسیج پزشکی و بهزیستی معرفی و هماهنگی لازم جهت درمان آنها انجام می شود.

وی افزود: بعد از درمان و حل مشکلات این افراد صیانت می شوند و آموزش های لازم با توجه به ظرفیت های ایرانشهر در جهت اشتغال زایی به آنها داده می شود.

پودینه با اشاره به اینکه ایرانشهر یکی از جوان ترین شهرستان های کشور است، بیام کرد: جوانان به هر دلایلی چه تفننی چه رفیق بازی نباید به سمت و سوی اعتیاد بروند و به خاطر سلامتی و آینده خودشان هم در مواجه با تعارف های دوستانه بی تعارف نه بگویند و با این نه گفتن به اعتیاد، ممکن است برخی دوستان خود را از دست بدهند اما در آینده هرگز پشیمان نمی شوند.

حسین پودینه در پایان از خانواده ها خواست حتما آگاهی های لازم در زمینه این آسیب اجتماعی را بدانند تا بتوانند پیشگیری های لازم را ابتدا در خانواده انجام دهند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 423367
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *