يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۸ ۱۸:۵۲
۰

استقرار اولین بالگرد اختصاصی اورژانس هوايي در ایرانشهر

صبح امروز با استقبال نماینده حوزه انتخابیه ایرانشهر،رییس دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان و فرماندار ویژه ایرانشهر اولین بالگرد اختصاصی اورژانس هوایی ایرانشهر فعالیت خود را در این منطقه آغاز کرد.
استقرار اولین بالگرد اختصاصی اورژانس هوايي در ایرانشهر
نماینده حوزه انتخابیه ایرانشهر و نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان در حاشیه این مراسم به خبرنگار پهره گفت:در راستاي اجراي سياستهاي طرح تحول سلامت و ارتقا كيفي و كمي خدمات اورژانس پیش بیمارستانی با پیگیریهای انجام گرفته و مساعدتهاي خاص آقاي دكتر نمکی وزیر بهداشت و درمان و عنايت ويژه آقاي دكتر كوليوند رييس اورژانس كشور خوشبختانه امروز شاهد استقرار اولین بالگرد هوایی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در ايرانشهر هستیم.

دکتر محمدنعیم امینی فرد افزود: سي و چهارمين پايگاه ثابت اورژانس هوايي كشور در ايرانشهر مستقر گرديده است و بالگرد مورد استفاده آن ازنوع «ايرباس» مدل آنBKi 117 BTOمي باشد و ازجمله مجهزترين بالگردهاي امدادي روز اروپا ميباشد و از بالگردهاي اختصاصي اورژانس ١١٥كشور ميباشد که ارزش ریالی آن معادل چهل میلیارد تومان است و چیزی حدود چهار میلیارد صرف تجهیز آن خواهد شد و به امیدخدا و باتلاش دست اندرکاران امر از یوم جاری شاهد خدماترسانی اورژانس هوایی خواهیم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز اظهار داشت: با توجه به هماهنگی که با کادر پرواز و اورژانس ۱۱۵ انجام گردیده است ارایه خدمات در حوزه تحت پوشش تا شعاع ٢٠٠ کیلومتر و يا بازه زماني دو و نيم ساعت پرواز انجام شود.

دکتر محمدمهران امینی فرد افزود: اميدواريم در صورت نیاز به خدمات اورژانس هوایی در منطقه بتوان رضایت مندی مردم را با ارایه این خدمات جدید و گرانقیمت فراهم کرد و البته در آینده ای نه چندان دور اورژانس هوایی چابهار نیز افتتاح و راه اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد: هدف از استقرار بالگرد با توجه به وسعت حوزه تحت پوشش و پراکندگی آن و صعب العبور بودن راههاي ارتباطي منطقه در مواقع بحران این است، مصدومان سریع تر به مراکز تخصصی بیمارستان در سطح یک و دو انتقال یابند که بتوان گامی موثر برای رضایت مندی و ارایه خدمات بهتر و با کیفیت تر به مردم فراهم کرد و علاوه بر انتقال بيمار ميتوان از آن بعنوان بعنوان وسيله اي سريع و مطمئن در انتقال خون،دارو و تجهيزات پزشكي در مواقع لازم نيز استفاده كرد.

دکتر ابوذر کوثری فرماندار ایرانشهر نیز ضمن تشکر از پیگیریهای نماینده ایرانشهر و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اين كار بزرگ،ارزشمند و ماندگار را حاصل تلاش و تعهد به سلامت مردم دانست و استمرار و توسعه اینگونه خدمات را خواستار شد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 423371
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *