دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان وبلوچستان:

نقش برخی مدیران دولتی در قاچاق سوخت انکارناپذیر است/ صدور دستور تا خلعیت یک جایگاه سوخت متخلف

13 تير 1398 ساعت 14:31

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان وبلوچستان گفت: رد پای برخی افراد مسئول در دستگاه های دولتی و صاحب نفوذ در پرونده های کلان قاچاق سوخت مشاهده شده و نمی شود آن را انکار کرد.


به گزارش پهره؛به نقل از عصر هامون، محمد محبی در نشست خبری که ظهر امروز با اصحاب رسانه برگزار شد افزود: یکی از ظرفیت های خوب سیستان وبلوچستان دارا بودن زمینه های لازم برای واردات دام زنده از کشورهای دیگر است که مستثنی شدن بندر چابهار از تحریم ها نیز مزید بر علت شد تا طی چندین مرحله واردات دام زنده از کشور رومانی، دو هزار اشتغال مستقیم و 5 هزار اشتغال غیرمستقیم در استان در بخش های کشتارگاهی، بسته بندی و توزیع ایجاد کند.
وی افزود: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان برخورد با سرشبکه ها و عوامل اصلی قاچاق سوخت را در دستور کار خود گذاشته که طی سال گذشته نیز چندین نفر از سرشبکه های اصلی قاچاق سوخت دستگیر و چند باند حرفه ای سازمان یافته در این عرصه نیز متلاشی شد.
وی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در این حوزه عملکرد بسیار مثبت و قابل قبولی داشته است به طوری که طی سال گذشته و سه ماهه نخست امسال بالغ بر 95 درصد کشفیات مربوط به نیروی انتظامی بوده است و نشان از عزم و اراده جدی ناجا در برخورد با متخلفان در کنار سایر نهادهای امنیتی و نظارتی دارد.
وی با اشاره به اجرای طرح کدینگ کارت سوخت در استان ادامه داد: در قالب این طرح بالغ بر 900هزار کارت سوخت شناسایی و در سامانه ثبت شده است که این رقم مختص کسانی می شود که طی بازه 13 ماهه از سال گذشته حتی برای یک بار در این استان سوخت گیری کرده اند.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان وبلوچستان تاکید کرد: همان طور که بارها گفته شده است، سیستان وبلوچستان قربانی قاچاق سوخت سایر استان ها است اما این نکته قابل کتمان نیست که برخی از مدیران دولتی نیز در بحث قاچاق سوخت نقش عمده ای ایفا می کنند.
وی خاطرنشان کرد: در همین زمینه تنها در دو پرونده کلان قاچاق سوخت که در سیستان وبلوچستان پیگیری شده به برخی مدیران دولتی و صاحب نفوذ برخورد کرده ایم که به زودی و پس از تکمیل مستندات از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می شود.
وی به وجود تخلفات در برخی جایگاه های عرصه سوخت در استان نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه و با دستور قضایی برخوردها تشدید یافت که در همین رابطه و پس از مشاهده چندین تخلف توسط یکی از جایگاه های عرضه سوخت در شهرستان زاهدان، دستور خلعیت و لغو امتیاز جایگاه صادر و این موضوع نیز به زودی اجرایی خواهد شد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 423392

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/423392/نقش-برخی-مدیران-دولتی-قاچاق-سوخت-انکارناپذیر-صدور-دستور-خلعیت-یک-جایگاه-متخلف

پهره
  https://www.pahreh.ir