رئیس دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان:

وعده های غربی ها به ایران پوشالی است/ اینستکس هیچ منفعتی برای کشور ندارد

15 تير 1398 ساعت 8:14

رئیس دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان گفت: وعده هایی که غربی ها به ایران می دهند پوشالی است و اینستکس هیچ منفعتی برای کشور ندارد


سلطانعلی میر در گفتگو با خبرنگار پهره افزود: کشورهای غربی به وعده و تعهدات شان عمل نکردند، آن ها انتظارات و توقعات بسیار دارند اینستکس هم که می گویند پوچ و توخالی است.
وی بیان کرد:اینستکس به تعبیر عامیانه سرکار گذاشتن ایران است و هیچ منفعتی برای ایران ندارد هر جا عقب نشینی کردیم و به وعده های توخالی آنان توجه کردیم دچار ضرر و زیان شدیم.
میر تصریح کرد: هر زمان که مقتدرانه روی موازین خود ایستادیم توانستیم از حق خود دفاع کنیم.بعد از آن همه گذراندن زمان در مذاکره برجام آمریکا یک طرفه از برجام خارج شد و هیچ فشاری به آمریکا وارد نشد.
وی در ادامه سخنان خود افزود: اینستکس در واقع از دست دادن زمان است و ایران را یک طرفه می خواهند متوقف کنند و هیچ کدام به تعهداتشان عمل نکنند. میر با اشاره به غنی سازی اورانیوم گفت: مذاکره و عقب نشینی معنا ندارد از وعده های داده شده هم تا امروز چیزی عاید ایران نشده است و اینستکس ظاهر پوشالی دارد و خروجی و کارآمدی برای کشور ایران ندارد.
وی در پایان افزود: آمریکا کاملا عهد شکن است و اجرای دقیق، سریع و مصوبه شورای عالی امنیت ملی باید به طور جدی در دستور قرار گیرد تا غربی ها و طرفین عضو جری تر نشده و به هیچ وجه زیر بار زور نرویم.
انتهای پیام/


کد مطلب: 423398

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/423398/وعده-های-غربی-ایران-پوشالی-اینستکس-هیچ-منفعتی-کشور-ندارد

پهره
  https://www.pahreh.ir