سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ ۰۸:۴۱
۰

کشت دانه روغنی کنجد در بیش از 100هکتار از اراضی کشاورزی ایرانشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت: کنجد به دلیل مقاومت به خشکی و گرما از اهمیت بسیار بالایی در توسعه بخش کشاورزی در ایرانشهر خواهد داشت.
کشت دانه روغنی کنجد در بیش از 100هکتار از اراضی کشاورزی ایرانشهر
مجید فیاضی در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: یکی از سیاست های وزارت خانه و خصوصا جهاد کشاورزی در راستای استفاده بهینه از منابع آبی، کاهش سطح زیر کشت گیاهان با نیاز آبی بالا و جایگزین کردن گیاهان با نیاز آبی پایین است.
مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر افزود: در سال گذشته سطح زیر کشت هندوانه بیش از 2500هکتار بود و امسال سطح زیر کشت هندوانه را با همکاری کشاورزان کاهش و به 900 هکتار رساندیم. هم چنین در خصوص کشت محصول پرآب برنج، سطح زیر کشت را از 550 هکتار به 250 هکتار در سال زراعی کاهش دادیم.
وی تصریح کرد: کنجد به دلیل مقاومت به خشکی و گرما اهمیت بسیار زیادی در توسعه کشاورزی مناطق خشک و نیمه خشک دارد. گیاهی با نیاز آبی پایین است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته در سال زراعی جاری بیش از 100هکتار از اراضی شهرستان ایرانشهر زیر کشت این دانه روغنی قرار خواهد گرفت.
فیاضی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با مرکز تحقیقات و خرید رقم هلیل این محصول از جیرفت اظهار داشت: بذر این گیاه در زمان مناسب تحویل کشاورزان شهرستان ایرانشهر خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این محصول در هر هکتار عملکردی بالغ بر 1تن دارد و با قیمت بسیار خوبی در بازار به فروش می رسد و همچنین درآمد قابل ملاحظه ای نیز برای کشاورزان زحمتکش ایرانشهر خواهد داشت.
انتهای پیام/
کد مطلب: 423428
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *