رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایرانشهر:

بیش از پنجاه هزار ایرانشهری در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون شرکت کردند

20 تير 1398 ساعت 9:34

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایرانشهر از غربالگری بیش از 50هزار نفر در بسیج ملی کنترل فشار خون در شهرستان ایرانشهر خبر داد.


مهدی صدرایی نسب در گفت و گو با خبرنگار پهره گفت: بیش از پنجاه هزار نفر از جمعیت بالای 30سال در بسیج ملی کنترل فشار خون در زیر مجموعه های دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر غربالگری شدند.
وی ضمن قدردانی از همکاری و همدلی همه دست اندرکاران این برنامه و مردم شهرستان بیان کرد: این طرح با ایجاد دسترسی مناسب در سطح وسیع با استفاده از ظرفیت مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت، خانه های بهداشت، ایستگاه های ثابت و سیار شهری و روستایی در شبکه های حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اجرا شد.
وی افزود: تعداد کل پایگاه های شهری و روستایی بیش از 25پایگاه را شامل می شد.
صدرایی با اشاره به اینکه افراد بالای 30سال، مادران باردار، بیماران کلیوی جامعه هدف این طرح بوده، افزود: بسیج ملی کنترل فشار خون با غربالگری 8/87 درصد بیماران شناسایی شده در شهرستان با موفقیت به پایان رسید.
وی ابراز کرد: با توجه به اینکه فشار خون عوارض مختلفی دارد ممکن است به مشکلات قلبی و عروقی، مغزی و کلیوی منتفی شود باید به سرعت شناسایی شود زیرا این بیماری علاوه بر اینکه خانواده ها را با مشکل مواجه می کند و کیفیت زندگی مبتلایان را پایین می آورد.
وی در پایان گفت: بدون شک این بیماری با درمان دارویی و کنترل عوارض، آمار سکته های قلبی، نارسایی کلیوی و سکته های مغزی را کاهش می دهد.
انتهای پیام//


کد مطلب: 423439

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/423439/بیش-پنجاه-هزار-ایرانشهری-طرح-بسیج-ملی-کنترل-فشار-خون-شرکت-کردند

پهره
  https://www.pahreh.ir