برای اولین بار در استان غربالگری شنوایی سنجی کودکان ناشنوا و کم شنوا توسط تیم بنیاد بخشش در ایرانشهر انجام شد

20 تير 1398 ساعت 19:33

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر از اولین غربالگری، کودکان ناشنوا و کم شنوا توسط تیم بنیاد بخشش در ایرانشهر خبر داد.


محمد مهران امینی فرد به خبرنگار پهره گفت:از مجموع10 شهرستان تابع و تحت پوشش دانشگاه 270 کودک کم شنوا و ناشنوا شناسایی شده اند و طی امروز و فردا توسط تیم شنوایی سنجی بنیاد بخشش، غربالگری شنوایی در کلینیک تخصصی وحدت انجام می شود.
وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر در سیستان و بلوچستان برای اولین بار این کار را با همکاری بنیاد بخشش شروع کرده است و بنیاد بخشش مخفف بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا می باشد و توسط تیم خیر در اقصی نقاط کشور، کار غربالگری کودکان ناشنوا و کم شنوا و گاهی بزرگسالان را انجام می شود.
وی افزود: بعد از این مرحله کودکانی که نیاز به کاشت حلزون و بازتوانی دارند اقدامات لازم برای آن ها انجام می شود و به مراکز کاشت حلزون و بازتوانی ارجاع داده می شوند و تمامی این مراحل برای افراد تحت درمان رایگان انجام خواهد شد.
امینی فرد گفت: دانشگاه هم تمامی تلاش خود را در فراهم کردن این بستر در مراحل اولیه شناسایی کودکان ناشنوا و کم شنوا انجام داده است.
وی در پایان سخنانش ضمن تقدیر و تشکر از تیم بنیاد بخشش، حمایت دانشگاه را از تمامی انجمن ها و بنیاد های خیریه و تیم های درمانی اعلام کرد تا در این زمینه درمان تخصصی و تکمیلی در حوزه وسیع و افراد محروم را داشته باشند.
انتهای پیام//


کد مطلب: 423440

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/423440/اولین-بار-استان-غربالگری-شنوایی-سنجی-کودکان-ناشنوا-کم-شنوا-توسط-تیم-بنیاد-بخشش-ایرانشهر-انجام

پهره
  https://www.pahreh.ir