امام جمعه اهل تشیع در شهرستان ایرانشهر:

شورای نگهبان حافظ قانون اساسی است

28 تير 1398 ساعت 14:07

امام جمعه اهل تشیع در خطبه های این هفته نماز جمعه در شهرستان ایرانشهر گفت: شورای نگهبان حافظ احکام اسلام و قانون اساسی است کار خبیثانه انگلیس را عناصر جمهوری اسلامی ایران در زمان مناسب پاسخ خواهند داد.


به گزارش پهره، حجت الاسلام والمسلمین سید شجاع الدین ابطحی بیان کرد: در کل کشور 2میلیون و 500هزار خانه خالی وجود دارد، 40 درصد مردم ایران مستاجر نشین هستند و نصف درآمد خود را باید صرف اجاره خانه کنند.
وی افزود: شکاف طبقاتی عجیبی در کشور به وجود آمده است عده ای از مردم در ثروت و نعمت به سر می برند اما آن عده از مردم که برای فراهم کردن ضروریات زندگی خود درمانده اند چه کنند برادران دینی باید به همدیگر کمک کنند و به حل مشکلات همدیگر یاری برسانند تا در این امتحان الهی سربلند شوند.
امام جمعه شهرستان ایرانشهر با بیان این مطلب که قطعنامه ۵۹۸ یکی از قطعنامه‌های شورای امنیت است که در ۲۹ تیر ۱۳۶۶، برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق صادر شد، گفت: این قطعنامه بلافاصله از سوی عراق پذیرفته شد، ولی دو روز مانده به سالروز صدور آن در ۲۷ تیر ۱۳۶۷ از سوی ایران پذیرفته شد و امام(ره) در ۲۹ تیر ۱۳۶۷ پیامی دربارهٔ پذیرش قطعنامه منتشر کرد که به «نوشیدن جام زهر» معروف شد پذیرش این قطعنامه هرچند به معنای پذیرش آتش‌بس از سوی ایران بود، ولی عراق به حملات خود ادامه داد و مجدداً داخل خاک ایران شد تا نقاط مهمی از جمله خرمشهر را به دست بیاورد تا با وضع بهتری در مذاکرات حضور داشته باشد، اما موفقیتی بدست نیاورد و نهایتاً جنگ در ۲۹ مرداد ۱۳۶۷ پایان یافت.

کار خبیثانه روباه پیر در زمان مناسب پاسخ داده می شود

وی با اشاره به نابودی پهپاد آمریکا خاطر نشان کرد: اگر آمریکا احساس می کرد می تواند پاسخ گو باشد حتما به این کار ایران بدون اتلاف وقت پاسخ می داد اما می داند ایران دارای قدرتی است که می تواند آمریکا را نابود کند.
ابطحی اذعان داشت: 26تیر ماه تاسیس شورای نگهبان بود. شورای نگهبان از جمله نهادهای نظارتی نظام جمهوری اسلامی ایران است، تمامی مصوبات مجلس شورای اسلامی پیش ‌از لازم الاجرا شدن، نیازمند تشریح این شورا است تا از بروز هرگونه مغایرتی با موازین شرع و قانون اساسی جلوگیری به عمل آید.
وی افزود: تأیید صلاحیت نامزدهای تمامی انتخابات سراسری کشور به جز انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز در حیطهٔ وظایف این شورا جای دارد. این شورا از دوازده عضو تشکیل شده‌است که شش عضو از این دوازده تن فقهایی که با حکم رهبر عزل و نصب می‌شوند و شش عضو دیگر حقوقدانانی هستند که با معرفی رئیس قوه قضاییه و رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند.
امام جمعه اهل تشیع در پایان با اشاره به توقیف نفتکش ایران توسط روباه پیر انگلیس، در 13تیر ماه گفت: عناصر جمهوری اسلامی ایران این کار انگلیس را بی پاسخ نمی گذارند و در زمان مناسب پاسخ خواهند داد.
انتهای پیام//


کد مطلب: 423476

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/423476/شورای-نگهبان-حافظ-قانون-اساسی

پهره
  https://www.pahreh.ir