جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۲۵
۰
امام جمعه اهل تشیع در شهرستان ایرانشهر:

برگزاری نماز جمعه از آثار عظمت و شکوه انقلاب اسلامی / ایران، کشور با عظمتی است

امام جمعه اهل تشیع در شهرستان ایرانشهر گفت: امروز روز عزت اسلام است که به برکت انقلاب اسلامی با یک اشاره ولایت عناصر مومن در آسمان پهپاد آمریکا و در دریا نفتکش انگلیس را توقیف کردند و این عظمت کشور ایران است.
برگزاری نماز جمعه از آثار عظمت و شکوه انقلاب اسلامی / ایران، کشور با عظمتی است
به گزارش پهره، امام جمعه اهل تشیع در خطبه های این هفته نماز جمعه بیان کرد: با نماز جمعه، احساس یکدلی، هم رنگی و همراهی در بین مسلمانان تقویت می شود و غرور، نخوت و تکبّر از فضای پاک دل هاشان بیرون می رود. نماز جمعه، گنجینه ای قیمتی است که غافلانِ از آن، از ثروت عظیمی محروم خواهند ماند.
وی افزود: امروز 4 مرداد 23دی القعده روز مخصوص زیارتی امام رضا (ع) می باشد.
وی بیان کرد: شنبه 5مرداد سالگرد اولین نماز جمعه رسمی می باشد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برای نخستین بار نماز جمعه 5 مردادماه 1358 با شرکت بیش از یک میلیون نفر از مردم مسلمان روزه دار تهران، در گرمای شدید تابستان به امامت مجاهد نستوه، مرحوم آیت اللّه طالقانی در دانشگاه تهران با شکوه و جلوه خاصی برگزار شد نماز جمعه به صورت غیر رسمی هم با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمان تبعید به ایرانشهر هم صورت گرفته است.
هم اکنون نیز با لطف و عنایت خداوند متعال، در تمام شهرهای ایران اقامه نماز پرشکوه جمعه ادامه دارد و ترتیب به 900نماز جمعه در کشور برگزار می شود این از آثار عظمت و شکوه انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین سید شجاع الدین ابطحی گفت: کسانی که در نماز جمعه شرکت می کنند هم برای خود و هم برای کشور عزت آفرینند دشمنان از طریق ترور ائمه جمعه خیلی تلاش کردند که صف های نماز جمعه را خلوت کنند ولی در صف نماز جمعه خالی ایجاد نشد عزم و ارائه مردم برای این عبادت بیش تر شد.
ابطحی با اشاره به واقعه 9 مرداد 1366 که مصادف با سالروز شهادت حجاج ایرانی توسط مزدوران آل سعود بود گفت: "جمعه خونين مكه" اگرچه به ظاهر براي سركوب مراسم برائت از مشركين بود، اما در حقيقت بر اساس دستور آمريكا و در جهت مقابله با «صدور انقلاب اسلامي» رقم خورد. اگرچه موجب بسط انقلاب اسلامي شد و خود زمينه اي شد تا مظلوميت انقلاب اسلامي و سخن حقش بيش از پيش در برابر چشم مسلمين جهان قرار گيرد كه نقطه عطفي در صدور انقلاب بود.
امام جمعه اهل تشیع افزود: برخی افراد مسئولیت دار در دولت دو تابعیتی هستند دو تابعیتی یعنی اینکه انگلیس، آمریکا فرانسه من امضا می دهم و قسم یاد می کنم که به شما وفادار باشم اگر جنگی بین دشمن و ایران شد سلاح به دست بگیرم و از دشمن دفاع کنم.
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که دچار فرهنگ ول انگاری شدیم اذعان کرد: افراد دو تابعیتی خائن نیستند بلکه به کشور خود تعصب ندارند روشنگری در حد مطلوب خوب است نه اینکه منابع ارز و میلیارد ها پول ملت را به اختلاس کشیدند بسیاری از جوانان ما بیکار هستند و هزینه های ازدواج ندارند.
وی در پایان با اشاره به توقیف نفتکش انگلیس توسط ایران گفت: امروز روز عزت اسلام است که به برکت انقلاب اسلامی با یک اشاره ولایت عناصر مومن در آسمان پهپاد آمریکا و در دریا نفتکش انگلیس را را توقیف کردند و این عظمت کشور ایران است.
انتهای پیام//
کد مطلب: 423512