شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۲۱
۰

اهداء جهیزیه به 15 زوج جوان/کارگاه آموزشی تحکیم خانواده ویژه مبلغین خواهر برگزار شد

کارگاه آموزشی ویژه مبلغین خواهر دفتر تبلیغات اسلامی در محل مسجد قمر بنی هاشم (ع) شهرستان ایرانشهر برگزار شد.
اهداء جهیزیه به 15 زوج جوان/کارگاه آموزشی تحکیم خانواده ویژه مبلغین خواهر برگزار شد
به گزارش پهره، دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور با همکاری موسسه خیریه آبشار عاطفه ها کارگاه آموزشی تحکیم خانواده را همراه با اهداء جهیزیه به 15 زوج جوان که در آستانه زندگی مشترک قرار داشتند، برگزار کرد.
در این کارگاه آموزشی یک روزه حجت الاسلام والمسلمین بامری به سخنرانی پیرامون موضوع مبانی تحکیم خانواده و عوامل استحکام خانواده و زندگی مشترک پرداخت.
وی اظهار داشت: انسان ها همیشه به شناخت آنچه در طول زندگی با آن در ارتباط هستند نیاز دارند ومهم ترین آن ها خانواده می باشد که نحوه تشکیل و بقای آن نقش مهمی در سعادتمندی افراد، جوامع و ملت ها دارد لذا باید در تحکیم بنیان خانواده بسیار کوشید.
حجت الاسلام والمسلمین بامری افزود: دین اسلام با دقت تمام جوانب را از جمله؛ نیازهای مادی و معنوی که هم بعد شناخت و عقلانیت را در برمی گیرد، هم بعد عاطفی و رفتاری را شامل می شود در نظر گرفته است بنابراین آموزه های دین هم جامع نگر و هم واقع نگر هستند.
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه، ایمان و فضیلت گرائی اعضاء خانواده، وجود عشق، مهر ومحبت میان خانواده ها، داشتن روحیه مشورت کردن، تفاهم و همکاری، وجود روحیه صبر و پایداری بین خانواده ها، رعایت اخلاق نیکو و رعایت ادب و احترام متقابل، وجود اعتماد در خانواده و پرهیز از سوء ظن و وفاداری اعضاء خانواده نسبت به یکدیگر را از مهم ترین عوامل موثر در تحکیم بنیان خانواده دانست.
وی تصریح کرد: همه اعضاء خانواده بایستی یار هم در مسیر پیشرفت زندگی باشند چرا که سعادت خانواده در گرو سعادت فرد فرد آن خانواده می باشد و حسد ورزیدن آفتی در روابط خانوادگی محسوب می شود که امیر مومنان حضرت علی (ع) میفرمایند: « الحسد ینکه العیش؛ حسد زندگی را تنگ سازد».
در پایان این کارگاه آموزشی با همکاری موسسه خیریه آبشار عاطفه ها به 15 نفر از زوج های جوان مبلغ که از لحاظ مادی مشکل داشتند اقلام ضروری زندگی اولیه اهدا شد.
انتهای پیام// انتهای پیام//
کد مطلب: 423516
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *