يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ۲۳:۴۴
۰

امنیت در ایرانشهر متاثر از عوامل مختلف است /فرهنگ سازی تحویل سارقان مسلح به مراجع قضائی

معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر در جلسه مطالبه گران امنیت و جمعی از شهروندان گفت: امنیت در ایرانشهر متاثر از عوامل مختلف است و نباید با نگاه تک بعدی به آن نگریست و سارقان مسلح را باید تحویل مراجع قضائی داد.
امنیت در ایرانشهر متاثر از عوامل مختلف است /فرهنگ سازی تحویل سارقان مسلح به مراجع قضائی
به گزارش پهره، دراین جلسه که با حضور فرماندار و فرمانده انتظامی و مطالبه گران امنیت و جمعی از شهروندان شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری ایرانشهر برگزار شد.
ابوذر کوثری بیان کرد: امنیت در شهرستان ایرانشهر به ساختارهای مختلفی از جمله، ساختارهای جغرافیایی، فرهنگی و اقتصادی ارتباط دارد.
وی افزود: موقعیت ایرانشهر را از لحاظ جغرافیایی و تاثیرش در ناامنی حساس دانستند. نزدیکی به مرز و واقع شدن در مسیر ترانزیت مواد مخدر، تردد اتباع بیگانه و باعث شده است که اختلافات نشات گرفته از مواد مخدر امنیت منطقه را متاثر ساخته و بعضا به درگیری های مسلحانه منجر شود.
وی تصریح کرد: ساختار فرهنگی نیز تاثیر بسزایی در امنیت دارد به طوری که بسیاری از سرقت های کوچک و خرد به صورت مسلحانه رخ می دهد و استفاده از اسلحه را در فرهنگ خود قبیح و زشت نمی دانیم.
وی اظهار داشت: وقتی از لحاظ فرهنگی، نگهداری و بکارگیری سلاح گرم را تقبیح کنیم سارق مسلح نمی تواند در اجتماع و قوم و طائفه خود به راحتی زندگی کند لذا شناسایی و تحویل سارق مسلح به مراجع قضایی باید در فرهنگ ما باب شود.
کوثری عنوان کرد: ساختار اقتصادی شهرستان نیز تحت تاثیر دو عامل جغرافیا و فرهنگ است و مشکلات عمومی کشور امنیت ما را متاثر می سازد. اما باید توجه داشت که ناامنی اجتماعی تنها بر اثر مشکلات اقتصادی بوجود نیامده و نمی آید نباید شغل های کاذبی چون حمل موارد مخدر، سوخت ، قاچاق انسان را به فقدان اقتصاد قوی ربط دهیم زیرا این مشکلات به خصوص در این دو سال اخیر نسبتا فراگیر بوده و عمومی است
فرماندار ایرانشهر گفت: با این حال ما در حوزه امنیت معطل ترمیم زیرساخت معیشتی نخواهیم بود و اقدامات خود را خواهیم داشت و کوتاهی نخواهیم کرد. آن چه که امروز برای ما مهم است و در سطح شهرستان به آن نیاز داریم تنها مطالبه گری از مسئولین نیست بلکه ورود کنش گران سیاسی و فرهنگی مسئول در عرصه امنیت است. دغدغه مندان امنیت مانند حاضرین در این جلسه بایدنشست های بعدی خود را با حضور ریش سفیدان معتمدین و روحانیون برگزار کنند و معطل فرمانداری نباشند و مسئله امنیت را با آنان نیز درمیان گذاشته و ارائه راهکار از آنان نیزدرخواست شود این متنفذین اگر ورود کنند آثار مثبتی را در اجتماع شاهد خواهیم بود .
به گفته این مسئول، ارائه اخبار امنیتی در گروه ها و کانال های مجازی ابتدا باید به صحت و سقم آن خبر توجه ویژه شود. بعضی از حوادث، زاییده اختلافات فردی و قومی است که نباید به عنوان ناامنی جلوه کند و انتشار یابد.
کوثری با اشاره به استفاده صحیح و متعارف از فضای مجازی بیان کرد: این ابزار نباید باعث پریشانی و دامن زدن به ایجاد رعب و وحشت در میان مردم شود. گاهی ما ناخودآگاه شایعات را بیشتر نشر می دهیم و استفاده بهینه ای از فضای مجازی نداریم که این نگاه و نگرش باید اصلاح شود.
انتهای پیام//
کد مطلب: 423572
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *