سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ ۱۸:۰۲
۰
فرماندار دلگان:

پل گزگر دلگان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد

فرماندار دلگان گفت: پل گزگر دلگان که در مسیر محور مواصلاتی مرکز این شهرستان به ایرانشهر قرار دارد، تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
پل گزگر دلگان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد
به گزارش پهره، به نقل از صدای بلوچ، کار مطالعات و ساخت پل گزگر در محور مواصلاتی شهرستان دلگان به ایرانشهر در جنوب غرب سیستان و بلوچستان از اواسط سال 91 آغاز شده است.

ایوب کردمدیرکل سابق راه و شهرسازی جنوب سیستان‌ و بلوچستان مرداد ماه سال 91 در خصوص این پل اظهار داشته است: با هدف جلوگیری از مسدود شدن محور دلگان ـ ایرانشهر در زمان وقوع سیلاب، پل گزگر با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال احداث می‌شود.

وی افزوده است: در راستای دسترسی به اهداف کلان دولت دهم در آبادانی منطقه و نیز جلوگیری از مسدود شدن محور دلگان ـ ایرانشهر در زمان وقوع سیلاب، قرارداد احداث پل گزگر در این محور بین اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان و پیمانکار منعقد شده است.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی جنوب سیستان‌ و بلوچستان بیان داشت: در حال حاضر، پیمانکار در مرحله تجهیز کارگاه است و عملیات اجرایی احداث پل پس از پایان ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.

این مسئول سابق تصریح کرده است: احداث این پل می‌تواند از مسدود شدن مسیر در محل آب‌نما‌های کلاکنتگ، گزگر و جمهوری در شهرستان دلگان جلوگیری کند.

اما با گذشت هفت سال این پل که نقش اساسی در جلوگیری از مسدود شدن محور دلگان ـ ایرانشهر در زمان وقوع سیلاب داشته است همچنان به بهره برداری نرسیده است.

مجتبی شجاعی فرماندار شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ بیان کرد: مناقصه واگذاری پل گزگر در اسفند ماه 97 و تیرماه 98 برگزار شده که هیچ پیمانکاری برای تحویل کار شرکت نکرده است.

این مسئول عنوان کرد: تخصیص اعتبار این پل و همچنین پل رودخانه های جمهوری و گزگر صادر شده است و در صورتی که هیچ پیمانکاری در مناقصه شرکت نکند، اداره راه به صورت امانی آن را اجرا خواهد کرد.

فرماندار شهرستان دلگان خاطرنشان کرد: پل گزگر که از مسدود شدن بخش هایی از محور مواصلاتی دلگان به ایرانشهر جلوگیری خواهد کرد تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
انتهای پیام
کد مطلب: 423641
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *