سوخت به جای سیمان؛ شگرد جدید قاچاقچیان در مرز میلک/ 10 دستگاه خودروی سنگین توقیف شد

11 شهريور 1398 ساعت 0:03

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان وبلوچستان از شگرد جدید قاچاقچیان برای حمل و جابجایی سوخت به کشورهای همسایه رونمایی کرد.


به گزارش پهره، به نقل از عصرهامون،محمد محبی در گفتگو با عصرهامون گفت: با رصد اطلاعاتی و اقدام به موقع پاسداران گمنام امام زمان(ع) در سازمان اطلاعات سپاه سیستان وبلوچستان تعداد 10 دستگاه خودروی حمل سیمان که به طرز ماهرانه ای اقدام به قاچاق سوخت می کردند شناسایی و توقیف شد.

وی افزود: پس از آنکه اجرای طرح های نظارتی و کنترلی در مبادی ورودی و خروجی مرز مانع قاچاق بی رویه سوخت شد افراد سودجو و فرصت طلب به دنبال شگرد جدید برای تحقق خواسته های غیرقانونی خود بودند که در این راستا استفاده سوء از خودروهای حمل سیمان را در دستور کار قرار دادند.

محبی در تشریح شگرد جدید قاچاقچیان گفت: از آنجا که انتقال سوخت به کشورهای همسایه سود کلانی را نصیب افراد می کند قاچاقچیان و رانندگان متخلف با انتقال خودروهای حمل سیمان به روستاهای مرزی در نزدیکی مرز میلک، بخشی از بار سیمان را تخلیه و به همان میزان سوخت قاچاق را به طرز ماهرانه ای در داخل خودرو جاساز می کردند که در اندازه گیری و میزان ثبت شده در بارنامه نیز اختلافی به وجود نیاید.

وی با اشاره به اینکه رانندگان متخلف به دلیل سود بالای این کار، پرداخت خسارت کسری سیمان را در مقصد متقبل می شدند تاکید کرد: خوشبختانه تلاش و هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه سیستان وبلوچستان شگرد جدید آنها را افشا کرد که در نهایت 10 دستگاه خودروی سنگین حامل سیمان که قصد ورود به کشور افغانستان داشتند را در مرز میلک توقیف کردند.

وی ادامه داد: از این خودروها مقادیر زیادی سوخت قاچاق کشف شده است که متهمان نیز به منظور بررسی پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 423721

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/423721/سوخت-جای-سیمان-شگرد-جدید-قاچاقچیان-مرز-میلک-10-دستگاه-خودروی-سنگین-توقیف

پهره
  https://www.pahreh.ir