دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ ۱۵:۳۰
۰

تلاش جوانان کشاری برای معرفی و حفاظت از گاندو

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سربازگفت: جوانان منطقه کشاری از توابع بخش مرکزی شهرستان در کنار اداره حفاظت محیط زیست، با هدف حفاظت از حیات وحش و استفاده حداکثری از شرایط خاص زیستگاه تمساح پوزه کوتاه در این منطقه، معرفی گونه های نادر جانوری، توسعه بوم گردی و ایجاد تحول و بهبود شرایط اقتصادی گام برداشتند.
تلاش جوانان کشاری برای معرفی و حفاظت از گاندو
به گزارش پهره، به نقل از عصر هامون؛ بهزاد دهواری در گفتگو با عصرهامون افزود: این حرکت بزرگ با برگزاری اولین نشست مشورتی که با حضور نمایندگانی از سمن زیست محیطی موسم بهار، موسسه فن آوران بلوچ فعال در حوزه کسب و کارهای اینترنتی، دهیاران روستاهای منطقه کشاری و سایر جوانان روستاهای هدف، در روستای ازاتی تشکیل شد، شکل گرفت.

وی ادامه داد: موارد مطرح شده جهت پیگیری در نشست مذکور شامل آموزش جوامع محلی و بیان مزایایی که حیات وحش منطقه میتواند بجای ایجاد خسارت، و در راستای سودآوری داشته باشند و نیز راه اندازی  بوم گردی، معرفی ظرفیت های منطقه و جذب گردشگران از طریق تهیه کلیپ ها و مستندهای که معرفی کننده ظرفیتهای منطقه باشد، بود.

دهواری ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین نشست هایی بصورت  روتین و اجرای تعهدات مطروحه می تواند گامی بزرگ به سمت اهداف زیست محیطی و احیاء و پیشرفت منطقه باشد.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 423727
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *