چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ۰۸:۴۴
۰

واردات بیش از 21 هزار واحد خون به سیستان و بلوچستان

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان از واردات 21 هزار 796 واحد خون از سایر نقاط کشور به این استان خبر داد و گفت: با توجه به فصل سفرهای تابستانی و افزایش احتمال بروز سوانح جاده ای، از مردم استان درخواست داریم تا با اهدای یک واحد از خون، علاوه بر تضمین سلامتی خود به یاری بیماران نیازمند بشتابند.
واردات بیش از 21 هزار واحد خون به سیستان و بلوچستان
به گزارش پهره،به نقل ازعصرهامون،سهیلا خسروی در گفت وگو با عصرهامون، با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون، 21هزار و 796 واحد خون از سایر استان های کشور به سیستان و بلوچستان وارد شده است، گفت: حجم بالای مصرف خون در استان و عدم کفایت خون های اهدائی به بیماران، باعث می شود تا برای تامین این کمبود، ماهانه مقداری از این نیاز توسط سایر پایگاه های کشور تأمین و وارد استان شود.

وی شمار مراجعات شهروندان استان جهت خون در این بازه زمانی را 37هزار و 64 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 29هزار و 32 نفر از این مراجعین موفق به اهداء شده اند که 12هزار و 122 نفر از این اهداء کنندگان مرد، و هزار و 910 نفر از آنان زن بوده اند.

خسروی با بیان اینکه رایج ترین گروه خون اهدائی و بیشترین گروه خونی مصرف شده در این مدت O مثبت بوده، تصریح کرد: متوسط مصرف ماهانه استان نیز 11 هزار و 937 واحد و میزان مصرف استان در مردادماه سال جاری 12هزار و 224 واحد از انواع فرآورده های خونی بوده است.

وی اذعان داشت: با توجه به فصل سفرهای تابستانی و افزایش احتمال بروز سوانح جاده ای، وجود ذخایر خونی مطمئن برای پوشش این نیاز بیماران در استان امری ضروریست و می تواند برای نجات یک فرد از خطر مرگ تعیین کننده باشد.

این مقام مسئول در پایان گفت: از مردم سخاوتمند استان درخواست داریم تا با حضور در مراکز و پایگاه های این سازمان و اهداء خون، علاوه بر تضمین سلامتی خود به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

انتهای پیام
کد مطلب: 423903
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *