شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ۲۱:۵۱
۰
فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان خبر داد:

اجرای هزار و200 برنامه در قالب 9 مولفه و 55 عنوان ویژه در هفته دفاع مقدس

فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان از برگزاری 1200 برنامه کلی در قالب 9 مولفه و 55 عنوان به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.
اجرای هزار و200 برنامه در قالب 9 مولفه و 55 عنوان ویژه در هفته دفاع مقدس
به گزارش پهره،به نقل ازعصرهامون،سردار امان اله گشتاسبی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز برگزار شد گفت: دفاع مقدس نظام ما را در همه ابعاد چه در داخل و چه در خارج از کشور بیمه و تثبیت کرد و اقتدار و صلابت ایران اسلامی را به رخ دشمنان اسلام کشاند.

وی افزود: دفاع مقدس برگ زرینی در کارنامه نظام اسلامی است و امروز که در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و سی و نهمین سالروز بزرگداشت هفته دفاع مقدس هستیم ویژه برنامه های مختلفی تدارک دیده شده که طبق زمان بندی اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس آئینه تمام نمای اهداف و دستاوردهای حرکت عظیم مردمی است که زمینه ساز بروز و ظهور حرکتی ماندگار، جامع و کارآمد در برقراری حکومت مردم سالار دینی با حفظ استقلال در عرصه های بین المللی و مقابله با استکبار جهانی شد.

به گفته گشتاسبی؛ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به دور از هرگونه شعارزدگی و با تکیه بر قانون الهی که توجه به وحدت و پیروی از ولایت پیامبر گونه امام راحل بود زمینه استقلال، عزت و خودباوری در میان تمام مردم را فراهم کرد. اقتدار و سرافرازی ایران اسلامی در 8 سال دفاع مقدس به یُمن هدایت های داعیانه مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای به عنوان الگوی موثر در خودباوری و استقامت مردم آزادی خواه جهان و منطقه است و امروز به مرحله ای رسیده ایم که انقلاب اسلامی ایران در همه ابعاد در تمام دنیا مانند نوری می درخشد و موفق شده ایم به اهداف والای خود برسیم.

فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان تاکید کرد: هدف از برگزاری هفته دفاع مقدس، حفظ و نشر آثار و ارزشهای دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ولایت مداری، مقاومت، شجاعت، جهاد، ایثار و خودباوری ملی بوده و در حقیقت دفاع مقدس به دنبال هویت بخشی به نظام و انقلابی می باشد که در حال حاضر الگویی برای تمام امت های مسلمان دنیا شده است.

وی افزود: در هفته دفاع مقدس با عنایت به شعار محوری "ما پیروزیم" روزشمار هفته در نظرگرفته شده که اولین روز یعنی یکشنبه 31شهریور ماه به نام "قدرت، توانمندی اقتدار نیروهای مسلح" نامگذاری شده و اجرای رژه و صلابت و توانمندی نیروهای مسلح و به نمایش گذاشتن قدرت صنعتی و دفاعی کشور از جمله مهمترین برنامه های روز اول است.

وی ادامه داد: همچنین در روز دوم که با نام "دانش پژوهی، معرفت، جوانان و سربازان" و همزمان با روز بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی می باشد برنامه گرامیداشت جوانان و تقدیر از سربازان و مرزداران در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته گشتاسبی؛ در سومین روز هفته که به نام "رونق تولید، حمایت مردمی و خودباوری" نامیده شده توجه به رونق تولید ملی و اقتصادی با نگاه مدیریت انقلابی و جهادی، خودباوری در تقویت صنعت کشور به منظور کم اثر کردن اهداف تحریمی دشمن مدنظر است. همچنین در چهارشنبه نیز که به روز "بصیرت، دشمن شناسی، ولایت مداری و دفاع همه جانبه" نامگذاری شده به موضوعاتی همچون نقش ولایت در بصیرت افزایی عمومی به منظور مقابله با ترفند فریب و سلطه دشمن به عنوان الگویی موثر برای نهضت مقاومت و همچنین اهمیت پدافند غیرعامل پرداخته خواهد شد.

فرمانده سپاه سلمان تاکید کرد: در پنجمین روز نیز که به نام "شهیدان، جانبازان، آزادگان و فخرآفرینان" نامیده شده عطرافشانی مزار مطهر شهیدان و تجلیل از خانواده های معظم شاهد و ایثارگر و شهدای مدافع حرم انجام می شود. همچنین در روز جمعه 5مهرماه نیز حضور باشکوه در نمازجمعه، توجه به همبستگی ملی و تقویت سبک زندگی دینی در حفظ کرامت ارزش های اسلامی، ورزش همگانی و عمومی با عنوان "معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی" انجام می شود.

گشتاسبی ادامه داد: روزهای شنبه و یکشنبه هفته آتی نیز با عناوینی چون "رزمندگان، حماسه آفرینان و جهادگران" و همچنین "فرماندهان، پیشکسوتان و مسئولان" بزرگداشت سالروز حماسه غرورآفرین شکست حصر آبادان و تجلیل از رزمندگان و فرماندهان شهید دفاع مقدس و تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت انجام می شود.

وی تصریح کرد: امسال برنامه های اجرایی هفته دفاع مقدس در 9 مولفه کلی، 55 عنوان و هزار و200 برنامه تهیه و تدوین شده است که برگزاری رژه نیروهای مسلح، صبحگاه مشترک، اجرای گشت های رضویون، زنگ مقاومت در مدارس استان و گرامیداشت جهاد و مقاومت و تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس و خانواده های آنها می باشد.

وی تاکید کرد: بازخوانی عملیات ثامن الائمه، برگزاری یادواره شهدا، شب شعر و خاطره دفاع مقدس، غبار روبی گلزار شهدا و... از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این هفته است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 423924
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *