پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ۰۷:۳۵
۰

قوه قضائیه به دنبال مقصران خروج قطار زاهدان تهران از ریل/ صدور دستور قضایی برای شناسایی عاملان حادثه

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان وبلوچستان از صدور دستورات لازم قضایی به منظور بررسی دقیق حادثه خروج قطار از ریل و شناسایی متهمان احتمالی خبر داد.
قوه قضائیه به دنبال مقصران خروج قطار زاهدان تهران از ریل/ صدور دستور قضایی برای شناسایی عاملان حادثه
به گزارش پهره، به نقل از عصرهامون، حجت الاسلام علی موحدی راد در گفتگو با عصرهامون گفت: در پی حادثه خروج قطار از ریل که متاسفانه 4 نفر جان باخته و تعداد زیادی نیز مجروح شدند، به همراه کارشناسان راه آهن بازدیدی از خطوط ریلی منطقه انجام شد که در نهایت نیز با اعلام کمیسیون عالی سوانح ریلی راه آهن، باز شدن حدود 180 پیچ به عنوان علت اصلی حادثه تائید شد.

وی افزود: از همان روز اول دستورات قضایی لازم برای پیگیری موضوع و شناسایی مسببان احتمالی صادر شد اما هنوز انگیزه اصلی برای باز شدن پیچ ها مشخص نشده که می تواند دلایل متعددی داشته باشد و تا زمان تکمیل مستندات پرونده امکان اعلام قطعی وجود ندارد.

دادستان زاهدان تاکید کرد: در کنار صدور دستور بررسی فنی و تخصصی موضوع، تحقیقات درباره نحوه عملکرد راهبان راه آهن و کسانی که وظیفه مراقبت از خط ریل را داشته اند در دست انجام است که در بازدید میدانی انجام شده هیچ اثری از پیچ و فنرهای باز شده نیز نبود.

قاضی موحدی راد تصریح کرد: تحقیقات از همه افراد مرتبط با موضوع در دست انجام است و اگر مشخص شود که افرادی در این خصوص کوتاهی کرده اند به طور حتم با آنها برخورد قاطع خواهد شد اما افرادی که این پیچ ها را به هر دلیلی باز کرده اند کماکان ناشناس هستند که دستور شناسایی آنها صادر شده است.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 424046
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *