پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ۰۸:۱۷
۰

امدادرسانی و اسکان ۱۶۳ نفر در روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان/به 6 روستا خسارت وارد شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمرسیستان وبلوچستان گفت: در پی بارندگی های اخیر تاکنون 163 نفر در روستاهای سیل زده استان امدادرسانی شده و اسکان یافتند.
امدادرسانی و اسکان ۱۶۳ نفر در روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان/به 6 روستا خسارت وارد شد
 به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، با ورود موج جدید بارشی به سیستان و بلوچستان چند روزیست که باد و باران میهمان مردم استان شده است. بارش شدیدی که همراه با وزش باد و رعد و برق بوده و از یک سو موجب خوشحالی مردم و از سوی دیگر موجب خسارات زیادی به زیرساخت های آب و برق و مخابرات، مسدود شدن راه ها، قطع درختان و ... شد.

گفته می شود وزش باد و بارندگی شدید در شهرستان قصرقند منجر به قطع و شکسته شدن حداقل 200 درخت انبه نیز شده است.

با این تفاسیر اما از آنجایی که بارش شدید بازان منجر به طغیان رودخانه های فصلی و مسدود شدن راه های ارتباطی شده است تاکنون 163 نفر در روستاهای سیل زده استان توسط سازمان هلال احمر امدادرسانی شده و اسکان یافتند.

رسول راشکی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: در پی بارندگی هایی که از چهار مهرماه آغاز شد خساراتی به ۶ روستا از توابع شهرستانهای سرباز و سراوان فنوج و سیب و سوران  وارد شد.

وی بیان کرد:  در پی بارندگی های رگباری چند روز گذشته در شهرستانهای سرباز و سراوان و فنوج و سیب و سوران  امدادگران خدمات لازم را به ساکنان  آسیب دیده ارائه کردند.

راشکی ادامه داد: ۱۲ تیم امدادی متشکل از ۵۵ نفر نجاتگر و پرسنل  خدمات لازم را به آسیب دیدگان ارائه کردند و علاوه بر اسکان اضطراری ۱۶۳  نفر از هموطنان در این مناطق،  ۲۲  دستگاه چادر، ۹۷  تخته پتو و ۳۱  تخته موکت و۴۹ سبد غذایی نیز در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خاطر نشان کرد: با عنایت به تداوم بارندگی ها در جنوب استان نیروهای عملیاتی این جمعیت در حالت آماده باش بوده تا در صورت بروز هر گونه حادثه جهت امدادرسانی به آسیب دیدگان احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 424055
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *