مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان خبر داد

ارائه خدمات مهارت آموزی به هزار و 577 نفر از حاشیه نشینان در سیستان و بلوچستان

29 مهر 1398 ساعت 14:12

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان از ارائه خدمات مهارت آموزی به هزار و 577 نفراز ساکنان حاشیه شهرهای مختلف استان در طی نیمه نخست از سال جاری خبر داد.


به گزارش پهره، به نقل از عصرهامون خداداد اولیایی در گفت وگو با عصرهامون، گفت: در نیمه ماهه نخست سال جاری، با هدف توسعه توانمندی و اشتغال و در راستای ارائه خدمات مهارت آموزی به کلیه اقشار و گروه های جامعه هزار 577 نفر از افراد ساکن در حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان آموزش ‌های مهارتی فرا گرفتند.

وی افزود: این در حالی است که سال گذشته  2هزار و 946 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در مناطق حاشیه ای شهرهای استان  ارائه شده بود.

اولیایی تصریح کرد: این آموزش‌ها در رشته ‌های مختلف مهارتی شامل تاسیسات، برق، گیاهان دارویی و داروهای گیاهی، فناوری اطلاعات، طلا و جواهر سازی، صنایع پوشاک، صنایع دستی، امور دام و ماکیان، فرش، امور قالی و بازرگانی و... ارائه شده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه ای در 6 شهرستان زاهدان، زابل، ایرانشهر، چابهار، خاش و سراوان متولی اجرای این آموزش ‌ها بوده اند.

وی در پایان تصریح کرد: مهارت آموزی و ایجاد شرایط اشتغال در افراد می‌تواند علاوه بر تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی منجر به کاهش آمار بیکاری، مانع بروز انواع جرائم در جامعه شود.

انتهای پیام/
 
 


کد مطلب: 424232

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/424232/ارائه-خدمات-مهارت-آموزی-هزار-577-نفر-حاشیه-نشینان-سیستان-بلوچستان

پهره
  https://www.pahreh.ir