شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ ۰۷:۱۰
۰
گزارش پهره،از افزایش طلاق های زیر سایه فضای مجازی :

طلاق عاطفی ارمغان فضای مجازی برای زوجین/ رد پای فضای مجازی در دادخواست های طلاق هویداست

یکی از دستاوردهای استفاده نادرست و نا به جا از فضای مجازی ازدیاد طلاق است و طلاق زخم های عمیقی بر پیکره زندگی زوجین و فرزندانشان بر جا می گذارد.
طلاق عاطفی ارمغان فضای مجازی برای زوجین/  رد پای فضای مجازی در دادخواست های طلاق هویداست
به گزارش پهره، افزایش میزان طلاق در جامعه کنونی نشان از موقعیت و جایگاه دشمن در زمینه تهاجمات فرهنگی دشمنان دارد و سلاح های غربی امروز در منازل و زندگی ها در قالب شبکه های اجتماعی و برنامه های ماهوراه ای، زمینه تخریب خانواده ها را به راحتی فراهم می کند. 

رئیس دادگستری شهرستان ایرانشهر در زمینه افزایش رشد امار طلاق، در گفت و گو با خبرنگار پهره، با بیان بی اخلاقی های افسار گسیخته در فضای مجازی که ورود در حریم خصوصی دیگران است، اظهار کرد: فضای مجازی از این منظر ابزار اهداف دشمن قرار گرفته که این کانون مقدس یعنی بنیان خانواده را آماج تیرهای سهمگین خود قرار داده به گونه ای که در حال حاضر اکثر طلاق های واقع در جامعه حاصل ورود این مهمان شوم و ناخوانده در زندگی مردم است.

وی افزود: شبکه ها و برنامه های ماهواره حساب شده و برنامه ریزی شده جهت انحراف تدریجی اقشار جامعه به ویژه زوجین برنامه ریزی شده است و باعث افزایش طلاق در جامعه می شود. 

وی در ادامه عنوان کرد: بیکاری و عدم توانایی مرد در پرداخت هزینه های خانواده در شهرستان ایرانشهر یکی دیگر از عواملی است که در افزایش طلاق تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: همچنین ازدواج های ناآگاهانه که با عدم تحقیق و شناخت صورت گرفته نیز معمولا محکوم به طلاق می شوند.


مشاوره قبل از ازدواج در تحکم زندگی موثر است

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله سپاهی، به منظور جلوگیری از طلاق، کمرنگ کردن عوامل تاثیر گذار را مطرح کرد و گفت: مشاوره های قبل از ازدواج برای  زوجین و خانواده ها در جلوگیری از طلاق موثر بوده چرا که شناخت و آگاهی طرفین را نسبت به زندگی مشترک افزایش می دهد. 

وی خاطر نشان کرد: «هم کُف» بودن از توصیه‌های دین اسلام برای همسرگزینی است در نتیجه یکی از راه‌ها برای ضمانت پایداری زندگی چند جلسه مشاوره و آزمونهای شخصیتی است، از این رو امروزه بیشتر جوانان را ترغیب به مشاوره های قبل از ازدواج و استفاده از نظرات مشاور و روان شناس خانواده می کنند.


کودکان نخستین قربانی جنگ سرد در خانواده

 وی با تاکید اثرات مخرب طلاق بر فرزندان و افزایش بزهکاری انان بیان کرد: زمانی که کودکان در سنین بسیار پایین قرار دارند تاثیر طلاق بر آن ها کمتر است اما در سنین بلوغ اثرات طلاق بسیار شدید است. همچنین اگر دختر بچه از مادر و پسر بچه از پدر پس از طلاق جدا شوند آسیب فراوانی می بینند چرا که برای الگوسازی پسر به پدر و دختر به مادر نیازمند است.

سواد رسانه لازمه استفاده از فضای مجازی

به گفته این مسئول باید برای پیشگیری از وقوع جرم تدابیری اندیشیده شود که با حضور در تجمعات مردمی، محافل دینی، مدارس و دانشگاه ها دوره هایی در خصوص آسیب شناسی فضای مجازی اطلاع رسانی و آگاهی به مردم و مخاطبان و خصوصا زوجین در جهت شناخت مخاطرات این عرصه و استفاده درست و به جا و افزایش سواد رسانه، شبکه های اجتماعی برگزار شود و در جمع آوری ماهواره یا همان دجال واره نیز فرهنگسازی شود.

طلاق عاطفی ارمغان فضای مجازی برای زوجین

در ادامه مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: باید سعی کنیم در برابر فضای مجازی و شبکه های مخرب ماهواره ای تسلیم نشویم چرا که یکی از اثرات مخرب این برنامه ها فروپاشی بنیان و کانون گرم خانواده ها است که در نهایت طبق نتایج اعلام شده افزایش آمار طلاق است.

سرمایه گزاری انسانی و مادی توسط ازدواج دختران

وی با اشاره به ندادن حق انتخاب به فرزندان در زمینه ازدواج برخی خانواده ها در برخی از مناطق افزود: در منطقه بلوچستان دختران کم سن را به ازدواج مردان سن بالا در می آورند که معمولا با هدف سرمایه گزاری انسانی و مادی انجام می دهند که این نوع ازدواج عاقبت به خیری ندارد.


وی با اشاره به آمار طلاق و رتبه هفتم طلاق در بلوچستان تصریح کرد: در گذشته مردم بلوچستان در زمینه طلاق گرفتن بسیار متعصب بودند و طلاق گرفتن را بد می پنداشتند اما امروزه آمار طلاق در بلوچستان رو به رشد است.
سکینه ناروئی چشم و هم‌چشمی به قیمت فروپاشی خانواده، اعتیاد، فقر، تجملگرایی، کاسته شدن تفکرات معنوی و اعتقادی را از جمله معایب شبکه های ماهواره ای و مجازی عنوان کرد و گفت: دلسرد شدن از زندگی مشترک و افزایش آمار طلاق دستاورد امکاناتی است که توسط بیگانگان برای مردم مهیا شده تا از این طریق اقدام به نفوذ در بدنه جامعه ایرانی و اسلامی کنند.

این کارشناس مذهبی زوجین را بزرگترین قربانی شبکه های ماهواره ای و مجازی دانست وگفت: فضای مجازی برای برخی خانواده ها به دلیل نداشتن تفکر انتفادی نوعی افت محسوب می شود که حضور زوجین دراین فضاسبب طلاق عاطفی می شود.

به گفته این کارشناس مذهبی برای داشتن جامعه ای سالم با برگزاری برنامه های فرهنگی، خانواده ها را از آسیب ها و مضرات مخرب ماهواره و شبکه های اجتماعی آگاه و اطلاع رسانی کنیم.

انتهای پیام


 
کد مطلب: 424276
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *