چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ ۱۱:۴۳
۰
در راستای تغییر الگوی کشت؛

شبدر و علوفه جایگزین کشت برنج شد/ برداشت سالانه 2275 تن شلتوک در سیستان وبلوچستان

با ممنوعیت کشت برنج در برخی از نقاط کشور توسط جهاد کشاورزی، برخی از کشاورزان در سیستان و بلوچستان کاشت شبدر و علوفه را جایگزین کشت برنج کردند تا حاصلخیزی زمین هایشان از بین نرود.
شبدر و علوفه جایگزین کشت برنج شد/ برداشت سالانه 2275 تن شلتوک در سیستان وبلوچستان
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، با ممنوعیت کشت برنج در برخی از نقاط کشور توسط جهاد کشاورزی، سیستان و بلوچستان از این قاعده مستثنی نبود به گونه ای که با کمبود آب در این خطه از کشور همه ساله شاهد کاهش و البته حذف کاشت برنج توسط برخی از کشاورزان در اقصی نقاط مختلف هستیم.

در این راستا اگر چه برخی از کشاورزان همچنان به کاشت برنج در اراضی کشاورزی خود مشغول هستند اما عده کثیری از آنان کاشت شبدر و علوفه را جایگزین کشت برنج کردند تا حاصلخیزی زمین هایشان از بین نرود.

غلام حیدر زورقی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در این خصوص به خبرنگار عصرهامون گفت: در راستای تغییر الگوی کشت این سطح کاهش چشمگیر داشته است چرا که سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه کشت برنج را توصیه نمی کند.

وی بیان کرد: هم اکنون در شهرهای قصرقند، ایرانشهر، خاش  این محصول کشت می شود به گونه ای که سطح زیر کشت برنج که سالیان گذشته بیش از 3 هزار هکتار بوده اکنون به 650 هکتار رسیده است.

زورقی ادامه داد: از این سطح زیر کشت در مجموع سالانه 2 هزار و 275 تن شلتوک تولید می شود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 424325
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *