خسارت طوفان حاره ای کیار به سه موج شکن در جنوب سیستان و بلوچستان

9 آبان 1398 ساعت 21:04

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: طوفان سهمگین حاره ای کیار به سه موج شکن تنگ، پزم و کنارک در سواحل دریای عمان در جنوب استان خسارت زد.


به گزارش پهره، به نقل از چهاربهاران  محب علی سیستانی در گفت و گو با چهاربهاران بیان کرد: بعد از بالا آمدن چند متری آب دریا، چهارشنبه ٨ آبانماه سالجاری از موج شكنهاي در حال احداث تنگ، پزم و كنارك كه بر اثر طوفان سهمگين حاره ای كيار مورد خسارت و تخريب قرار گرفته بودند از نزديك بازديد به عمل آمد.

وی با اشاره به پیگیری برای برآورد دقيق از خسارتهای وارده افزود: طوفان حاره ای كيار كه خسارتهايی به تاسيسات و بنادر صيادی چابهار و كنارك وارد کرده، با قدرت زياد در چند روز گذشته آغاز شده و تا روز پنجشنبه ادامه داشت.

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: مقرر شد پس از آن بررسی های لازم توسط مسئولين اين اداره كل و شركت مشاور پروژه برآورد خسارت جمع بندی و جهت اطلاع به استانداری اعلام شود.

وی خاطرنشان کرد: تأثیر این طوفان تا به امروز در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان رسیده و موجب افزایش تلاطم در دریای عمان شده بود که باعث شده تا ارتفاع موج در دریایی عمان به حدود 3ونیم متر تا بیش از این مقدار برسد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 424342

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/424342/خسارت-طوفان-حاره-کیار-سه-موج-شکن-جنوب-سیستان-بلوچستان

پهره
  https://www.pahreh.ir