صدمین نوزاد IVF سیستان و بلوچستان متولد شد

15 آبان 1398 ساعت 20:44

رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان از تولد صدمین نوزاد حاصل از طریق روش آی وی اف در این بیمارستان خبر داد.


به گزارش پهره به نقل از عصرهامون خلیل سلوکی در گفت وگو با عصرهامون گفت: پس از مراجعه یک زوج زاهدانی که خانم دچار نازایی بود مراحل درمان وی در مرکز ناباوری مولود این بیمارستان آغاز شد.

وی افزود: در گذشته زوج های ساکن سیستان و بلوچستان که دچار نازایی بودند برای درمان به ناچار به استان های دیگر سفر کرده و هزینه و وقت زیادی را باید صرف می کردند اما از سال ۹۶ با افتتاح مرکز ناباروری مولود در بیمارستان علی ابن ابیطالب علیه السلام زاهدان این مشکل برطرف شد و در حال حاضر روزانه بین ۶۰ تا ۷۰ زوج به این مرکز مراجعه می کنند.

وی تاکید کرد: با اجرای روش جدید از طریق آی وی اف، بخش اعظمی از مشکل زوجین برطرف شده و به آرزوی دیرینه خود می رسند که در جدیدترین عمل صورت گرفته، یک زوج پس از ۱۲ سال ناباروری از طریق همین روش صاحب فرزند شوند.
 
متخصص زنان و زایمان و پزشک معالج این بیمار نیز به خبرنگار ما گفت: مادر تحت کنترل پزشکان، باردار و با مراقبت های کامل درون بارداری در هفته ۳۹ با عمل سزارین موفق شد فرزند خود را به دنیا آورد.

فرزانه افزود: این زوج فرزند خود را "علی اصغر" نامیدند که با این تولد صدمین نوزاد حاصل از روش آی وی اف در سیستان وبلوچستان دیده به جهان گشود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه ‌تمامی فرزندانی که ‌تاکنون به همین روش در استان متولد شده اند از صحت و سلامت کامل برخوردار بوده و دچار هیچ مشکلی نشده اند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 424379

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/424379/صدمین-نوزاد-ivf-سیستان-بلوچستان-متولد

پهره
  https://www.pahreh.ir