شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ۱۱:۴۳
۰
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور:

دوران امامت امام یازدهم نقطه اوج فشار دشمنان اسلام/ریشه کن کردن ظلم توسط امام زمان(عج)

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور گفت: دوره امامت امام حسن عسکری(ع) نقطه اوج فشار و تنگناهای حلقه محاصره دشمن بود و وی پدر امامی بود که قرار است حکومت واحد تشکیل دهد و ظلم را ریشه کن کند.
دوران امامت امام یازدهم نقطه اوج فشار دشمنان اسلام/ریشه کن کردن ظلم توسط امام زمان(عج)
به گزارش پهره، کارگاه آموزشی شخصیت شناسی امام حسن عسکری(ع) با حضور رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور در محل کلاس های آموزشی این شعبه برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین خلیلی در این کارگاه آموزشی یک روزه به بیان مباحثی همچون شناخت ابعاد مختلف شخصیت امام حسن عسکری(ع) و سیره تربیتی آن حضرت، بررسی علل و عوامل فشارهای حکومت عباسی بر امام، نقش امام عسکری(ع) در تفسیر آیات الهی قرآن کریم، آماده‌سازی شیعیان برای تحمل دوران انتظار در سیره امام و معرفی حضرت مهدی(عج) پرداخت. وی درباره ولادت و شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) یازدهمین امام و حجت خدا که در سال 232 هجری در 10 ربیع الثانی دیده به جهان گشود 28 سال عمر شان بود، شش سال امامت کرد و هشتم ربیع الاول سال 260 هجری در سامرا به شهادت رسید.
وی ادامه داد: هر چقدر ائمه ما به مقطع ولادت حضرت مهدی(ع) نزدیک می شدند، حلقه محاصره دشمن بیشتر می شد. دوره امامت امام حسن عسکری(ع) نقطه اوج فشار و تنگناهای حلقه محاصره دشمن بود. مقطعی که به لحاظ شدت دشمنی و توطئه نسبت به زمان ائمه دیگر بی سابقه بوده است.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام حسن عسکری (ع) در میان ائمه کمترین دوران امامت را داشت و هیچ امامی به اندازه شان تحت نظر و در محاصره نبوده است. مدت امامت ۶ سال بوده است و در سن ۲۲ سالگی به امامت رسید.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور در ادامه این بحث افزود: امام حسن عسکری (ع) در سامرّا آن چنان تحت نظر بود که حتی حج هم نتوانست برود. وی پدر امامی است که ائمه در طول ۲۵۰ سال و ۲۳ سال قبل از آن، پیامبر و سالها قبل تر، انبیای الهی از آمدنش خبر دادند که مصلح کل است و قرار است حکومت واحد تشکیل دهد و ظلم را ریشه کن کند.
وی درباره سیرت امام حسن عسکری (ع) بیان کرد: امام حسن عسکری (ع ) بیانی شیرین و جذاب و شخصیتی الهی، باشکوه و وقار و مفسری بی نظیر برای قرآن مجید بود. راه مستقیم عترت و شیوه صحیح تفسیر قرآن را به مردم و به ویژه برای اصحاب بزرگوارش در ایام عمر کوتاه خود روشن کرد.
انتهای پیام
کد مطلب: 424391
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *