پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ ۰۷:۴۱
۰
معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر :

مهرورزی برای رهایی بی نشان های شهر/معتادین متجاهر و کارتن خواب، دردی بر پیکره شهر ایرانشهر

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ایرانشهر گفت: از جمله مشکلات عمده در جمع آوری معتادین متجاهر و کارتن خواب کمبود کمپ ترک اعتیاد در شهرستان ایرانشهر است و برای برگرداندن این افراد به آغوش جامعه نیاز ضروری به حضور خیرین است.
مهرورزی برای رهایی بی نشان های شهر/معتادین متجاهر و کارتن خواب، دردی بر پیکره شهر ایرانشهر
به گزارش پهره، کارتن خوابی و اعتیاد در بیشتر شهرهای در حال توسعه رو به افزایش است.
مشکلاتی همچون طلاق، اعتیاد و بیکاری و نبود سرپرست و خانواده‌های از هم پاشیده که موجب شده هم مردان و هم زنان به کارتن خوابی، تکدی گری و یا مشکلات فساد اخلاقی روی بیاورند که متاسفانه شاهد این وضعیت در شهر ایرانشهر هستیم.
  هنوز هوا ناجوانمردانه سرد نشده و برای آن هایی که سرپناهی ندارند و کارتن، لحاف و تشک شان است باید فکری کرد و صبح تا شب در سطل های زباله به دنبال غذا می گردند و جایی که بتوانند بخوابند.
کارتن خواب ها در زمره طردشدگان اجتماعی قرار دارند، اگر طرد نشده بودند به خیابان پناه نمی آوردند. مثل روز روشن است که نداشتن شغل، نبود حمایت های دولتی و نابرابری و بی عدالتی برجمعیت کارتن خواب ها افزوده و همچنان می افزاید. 
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار پهره بیان کرد: یکی از دغدغه های اصلی فرمانداری وجود معتادان متجاهر و کارتن خواب در سطح شهرستان ایرانشهر می باشد که متاسفانه دارای آمار جمعیتی بالایی هستند.

بزهکاری توسط معتادین متجاهر و کارتن خواب
وی افزود: یکی از آسیب های اجتماعی بسیار خطرناک وجود کارتن خواب است که سبب ایجاد بزهکاری های زنجیره ای از جمله سرقت ها در این شهرستان می شود.
کمبود کمپ ترک اعتیاد در ایرانشهر
وی عنوان کرد: کمبودکمپ ترک اعتیاد از جمله مشکلات عمده ایرانشهر است. تنها یک کمپ برای نگهداری معتادین با ظرفیت 120نفر در شهر محمدان وجود دارد.
ابوذر کوثری تصریح کرد: اخیرا با رایزنی که با اداره بهزیستی استان داشتم قرار بر این شد که حدود 50نفر از معتادین متجاهر و کارتن خواب در این کمپ جمع آوری و جانمایی شوند.
وی اضافه کرد: با توجه به جمعیت بالای معتادین متجاهر و کارتن خواب این مکان جوابگو نیست و تدابیری که با اداره کل زندان استان و مجموعه قضایی انجام گرفت که قرار به تاسیس کمپ جدید در سوله اداره زندان ایرانشهر شد.
وی اذعان کرد: با تاسیس این کمپ در شهرستان از نظر مکان مشکل جانمایی معتادین و کارتن خوابها برطرف می شود ولی فراهم کردن سایر تجهیزات و پشتیبانی های لازم مانند وسایل گرمایشی و تغذیه در حد توان اداره زندان شهرستان نیست.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت خیرین در این شهرستان گفت: اگر خیرین عزیز تمایل به انجام کار خیر دارند، از این سیاست فرمانداری مبنی بر تهیه خوراک و سایر لوازم مورد نیاز این دو مکان را پشتیبانی کنند تا با این اقدامات موثر باعث بهبود در روند ساماندهی معتادین و کارتن خوابها باشیم و با بزهکاری مقابله و درصدی از این افراد را با ترک دادن و کارآفرینی در حوزه خوداشتغالی به آغوش جامعه برگرداند و از معضل افزایش اعتیاد بین جوانان و اقشار مختلف پیشگیری کنیم.
امام جمعه اهل تشیع در گفت و گو با خبرنگار پهره گفت: معتادان متجاهر همچون زخمی بر چهره شهر نقش بسته اند، زخمی كه مرهم آن حمایت خیرین، دست اندركاران و نهادهای متولی برای بازگشت آنان به زندگی است.
وی افزود: وجود جسم ضعیف و خموده در خانه های كارتنی و خرابه های شهر، منظره ای آشنا برای شهروندان است كه منظرساز آن انسان هایی هستند كه روزگاری سرشار از شور و نشاط بودند اما با افتادن به دام اعتیاد، دچار روزگاری ناخوش شدند.
وی ادامه داد: افرادی كه جرمشان غفلت از زندگی و محكومیتشان طرد شدن از اجتماع است و چنانچه سامان نیابند می توانند در آینده نه چندان دور زمینه ساز بسیاری جرایم در شهرستان ایرانشهر باشند.
حجت الاسلام و المسلمین سید شجاع الدینارع ابطحی خاطر نشان کرد: برای جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر تمام دستگاه های مرتبط باید همكاری كنند و طرح ساماندهی از مرحله جمع آوری تا درمان و بازگشت به جامعه و اشتغال آنان باید به صورت سازمان یافته و با حمایت های همه جانبه اجرا شود تا نتیجه واقعا مثبتی در پی داشته باشد.
انتهای پیام 
کد مطلب: 424423
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *