يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ۱۸:۱۷
۰
در کارگاه توانمند سازی بانوان ایرانشهری مطرح شد؛

دود شدن بنیان خانواده با اعتیاد / مواد مخدر مرحم زخم های زندگی

معاونت اجتماعی سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان گفت: خانواده در پيشگيري از اعتياد نقش به سزايي دارد و اعتیاد به مواد مخدر باعث تغییرات اساسی و بنیادی در بنیان و ارکان خانواده ها خواهد شد.
دود شدن بنیان خانواده با اعتیاد / مواد مخدر مرحم زخم های زندگی
به گزارش پهره، کارگاه توانمند سازی بانوان محلات طرح کرامت با حضور مسئول معاونت اجتماعی سپاه سلمان، مسئول بسیج جامعه زنان و مدیر اجتماعی و خدمات رسانی قرارگاه جواد الائمه (ع) استان سیستان وبلوچستان به همت معاونت اجتماعی سپاه شهرستان در سالن اجتماعات کمیته امداد ایرانشهر برگزار شد.

مسعود پناهی، معاونت اجتماعی سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان با اشاره به این که زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل داده اند، بیان کرد: توانمند سازی بانوان می تواند منجر به توسعه پایدار و رفاه بیشتر و ایفای نقش موثر بانوان در تمامی عرصه های زندگی شود.

وی افزود: یکی از ارکان مهم اجتماعی، نهاد خانواده است صحت روحی و روانی خانواده ها به عنوان یکی از ضروریات مهم در جامعه می باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: مادر در خانواده نقش بسیار مهمی را ایفا می کند اگر چنان چه این فرد دچار آسیب اجتماعی شود انحرافات بسیار جبران ناپذیری در جامعه و کانون خانواده به وجود می آید.

وی عنوان کرد: آمار اعتیاد در حواشی ایرانشهر بالا رفته است، چرا که این افراد استعمال اعتیاد را مسکنی برای مرحم دیگر زخم ها  و مشکلات خود می دانند.

پناهی با اشاره به این که اعتیاد علاوه بر خسارت مادی، آسیب‌های فرهنگی و معنوی بسیار زیادی را به دنبال دارد، عنوان کرد: نتیجه اعتیاد نابودی، افزایش مرگ، طلاق و انواع ناهنجاری‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: خانواده نقش بسیار مهمی در بهبود افراد معتاد و ترک مصرف مواد دارد و درک فرد معتاد در سطح وسیع نکته مهمی است که خانواده‌ها باید به آن توجه داشته باشند.

مرضیه دولتی مقدم، مدیر اجتماعی و خدمات رسانی قرارگاه جواد الائمه (ع) گفت: دشمن همیشه از هر فرصتی که بتواند برای ضربه زدن به نظام اسلامی و ایجاد تفرقه استفاده می کند و بخش عظیمی از اعتیاد در جامعه امروز ما ناشی از توطئه استکباری و نظام سلطه است.

وی افزود: آثار سوء مصرف مواد مخدر جدید بر جسم و روان بیشتر از مواد مخدر سنتی است، مواد صنعتی جدید به علت ترکیب شیمیایی که دارند، سیستم اعصاب مرکزی را تحریک و باعث کنش های شدید رفتاری می شوند.

دولتی مقدم تصریح کرد: یکی از نیازهای امروز جامعه آگاه سازی خانواده ها از خطرات اعتیاد و گرایش جوانان به سوی این پدیده شوم و خانمان ‌سوز است که در این راستا باید با برگزاری دوره های آموزشی لازم والدین را آگاه ساخت.

وی با اشاره به اینکه آموزش نقش اساسی در‎ ‎رشد فکری و آگاهی مردم دارد، بیان کرد: آموزش رابطه تنگاتنگی با کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی دارد و هزینه ای که در بخش آموزش و پیشگیری از جرایم شود قطعا کمتر از هزینه ای است که یک جرم و آسیب در پی خواهد داشت.

مدیر اجتماعی و خدمات رسانی قرارگاه جواد الائمه (ع) عنوان کرد: وقتی بانوان یک جامعه احساس اعتماد به نفس و شادی کنند به طور حتم این اعتماد به نفس وشادی را نیز به خانواده خود منتقل خواهند کرد.

وی با اشاره به همکاری و هماهنگی بین بخشی خاطر نشان کرد: برای مقابله و ریشه کن شدن این معضل اجتماعی بایستی متحد و زنجیره ایی عمل کرد. ایجاد شغل های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را برای بانوانی که اعتیاد را ترک می کنند را مناسب بر شمرد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 424493
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *