پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۱۵
۰
اقامه نماز جماعت برروی تشک کشتی؛

شهید عالی؛ نماد مسئولیت پذیری و اسوه ولایت مداری

احسان عالی برادر "سردار شهید حسینعلی عالی"گفت: مديريت، مسئوليت پذيری، عشق به ولايت، احترام و روحيه مشورت از خصوصيات شهید بود.
شهید عالی؛ نماد مسئولیت پذیری و اسوه ولایت مداری
به گزارش پهره، به نقل از عصرهامون، سه دهه از اتمام هشت سال دفاع مقدس زمان می گذرد، همان دورانی که بسیاری از نوجوانان و جوانان ایرانی نیمکت مدرسه را رها کرده و در صحنه های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند اگر چه جثه هایشان کوچک بود اما روح بزرگشان جز لبیک به ندای رهبر چیزی نمی شناخت. از فرهنگ عاشورا الگو گرفته بودند و شهادت در این راه برایشان احلی من عسل بود.

حال جوانان دهه هشتادی که اغلب دانش آموز هستند تنها تجسمشان از آن سال ها که افتخار، عزت و سربلندی را نصیب ایران اسلامی کرد از شنیده‌ها و دیده‌ها در جمع خانواده، اجتماع مدرسه و اردوهای راهیان نور  به دست آمده است.

در همین راستا برای زنده نگه داشتن یادوخاطره شهدا و آشنایی نسل جدید به معرفی یکی از شهدای سیستان وبلوچستان پرداختیم؛ شهیدی که سردار حاج قاسم سليمانی فرمانده وقت لشکر 41 ثارا... در يکی از سخنرانی های خود در مورد وی می گويد: آن جوان زابلی "حسينعلی عالی" شخصيتی بود با روحی بلند، او چه تعبيری از جنگ داشت که در همه شب های عمليات وقتی سيم خاردار آخری را باز می کرد روی سيم خاردار می خوابيد و با گريه التماس بچه ها را می کرد تا از رويش رد شوند. وقتی اين مطلب را برای آيت ا... بهاءالدينی تعريف کردم، ايشان بيش از 10 دقيقه گريه می کردند.
 
شهید عالی سردار 19 ساله عملیات کربلای 5
احسان عالی برادر "سردار شهید حسینعلی عالی" در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه شهید14 بهار بیشتر از عمرش نمی گذشت که دلش برای خدمت به انقلاب چون کبوتری در سینه می تپید، گفت: مديريت، مسئوليت پذيری، عشق به ولايت، اطاعت و فرمانبرداری، احترام و روحيه مشورت از خصوصيات وی بود که با فروتنی همواره خود را خدمتگزار رزمندگان می دانست.

وی افزود: هنگامی که برادرم از منطقه برای دیدار خانواده می آمد اوقات خود رابارفتن به مزارشهدا،خواندن زيارت عاشورا وشرکت در نمازهای جماعت و... سپری می کرد علاوه بر اينها صله ارحام وارتباط بادوستان وخانواده احترام خاصی قائل بود. در انجام فرايض و عمل به مستحبات و قرائت قرآن و دعا کوشا بود، او از کودکی خلوت ها با خدای خود داشت و اعضای خانواده و دوستانش خاطرات فراوانی از مناجات های او به ياد دارند، حاصل اين نياي شها و سوز و گدازها رسيدن به درجات روحانی است که ياران خاص از آن ياد می کنند.

برادر شهید عالی که حسینعلی را رزمنده ای تمام عیار و عاشق شهادت می داند، ادامه داد: عمليات والفجر۸ بود که بر اثر بمباران شيميايی دشمن تعدادی از رزمنده‌ها زير آوار ماندند اما حسینعلی بدون توجه به گازهای شيميايی سريع به طرف بچه‌ها رفت. من نيز به دنبالش رفتم به سختی بسيجی‌ها را بيرون آورديم و به هیمن دلیل وقتی از محوطه خارج شديم حالت تهوع و سرگيجه شديدی به ما دست داد و چون تمام صورت حسينعلی سوخته بود برای همین ما را به بيمارستان بوعلی تهران فرستادند.

وی درتکمیل مطلب فوق تصریح کرد: مصدوميت حسين از ناحيه چشم بيشتر از ديگر اعضای بدنش بود اما مدام می‌خنديد و در حاليکه نگرانش بودم و به استقامت او در برابر آزمايش‌های الهی غبطه می ‌خوردم او با مشاهده ناراحتی من مرا به صبوری دعوت می کرد که اينها نعمت‌های الهی هستند، از اين نعمت‌ها استفاده کنيد، اين بالاترين افتخار است و اگر خداوند شهادت را نصيب ما نکرد همين که جراحتی از جنگ داشته باشيم بالاترين افتخار خواهد بود.

برادر شهید عالی با بیان اینکه حسینعلی در عملیات های متعددی مانند والفجر هشت،کربلا یک ،کربلا پنج حضور داشت، ادامه داد:در عملیات کربلای پنج که شهید مسئول محور و فرمانده اطلاعات عملیات لشکر ثارالله بود هنگامی که جان ياران را در خطر می بيند و از آنجايی که نيروها بايد از ميان مين ها عبور می کردند وارد عمل شده و با اقامه آخرين نماز خود روی سيم خاردارها خوابيده و راه را برای رزمندگان باز و به شهادت رسید.
 
هردانش آموز یک "شهیدعالی" باشد
عباسعلی صباغ زاده، هم رزم شهید نیز در گفت وگو با خبرنگار ما ادامه داد: حسینعلی به عنوان يک کشتی گير قهرمان بارها نماز اول وقتش را بر روی تشک کشتی اقامه می کرد به گونه ای که بارها وی و شهید علیرضا جُر پیش نماز کشتی گیران استان بر روی تشک کشتی می‌شدند و نماز جماعت را بروی تشک کشتی برگزار می‌شد.  
 
وی بیان کرد: در یکی از سفر هایی که حسینعلی از جبهه برگشت پیشنهاد اقامه نماز جماعت روی تشک کشتی داد، تعدادی از کشتی گیران گفتند به دلیل اسفنجی بودن تشک کشتی ممکن است در صحیح بودن نماز اشکالی پیش آید، هر چند آن زمان امکانات کم بود ولی شهید عالی با موتور رفت و روحانی را سوار کرد و آورد، روحانی هم قُطر تشک کشتی را با دست اندازه گرفت و گفت عیبی ندارد روی این تشک می‌شود نماز جماعت را اقامه کرد.

وی با بیان اینکه همگان باید برای ترویج فرهنگ و ایثار شهادت تلاش کنند،افزود: امروز جوانان ما باید با الگوی گیری از سیره و روش رزمندگان اسلام و شهدا ادامه دهنده این راه پرافتخار باشند و هر کدام یک "شهیدعالی" باشد.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 424523
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *