پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۲۳
۰
یک کارشناس مذهبی مطرح کرد:

امام حسن عسکری (ع) الگوی حق باوران و عدالت جویان

حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری گفت: امام حسن عسکری (ع) در صحنه های اجتماعی و سیاسی برای حق باوران و عدالت جویان الگویی جامع بود.
امام حسن عسکری (ع) الگوی حق باوران و عدالت جویان
به گزارش پهره، حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری، یکی از کارشناسان مذهبی در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع)، بیان کرد: آن حضرت در هشتم ربیع الثانی سال 232 هجری قمری همزمان با حکومت ظالم عباسی به دنیا آمد.

وی افزود: با توجه به شرایط خفقان آن دوران که حکام عباسی سختگیری بسیار زیادی را علیه ائمه معصوم بکار می بردند، ایشان بیشتر عمر خود را در حصر و زندان به سر بردند.

وی تصریح کرد: آن حضرت در صحنه های اجتماعی و سیاسی نیز برای حق باوران و عدالت جویان الگویی جامع بود، تحمل شجاعانه زندان و سازماندهی شیعیان و حفظ آنها از طاغوت زمان بخشی از اقدامات امام حسن عسکری(ع) در عرصه های فراز و نشیب اجتماع و سیاست است.

بامری با بیان اینکه یکی از روشهای آن امام در مبارزه با خلفای ستمگر، ایجاد رابطه عمیق با شیعیان بود، گفت: ارتباط امام حسن عسکری(ع) با شیعیان از دقت و ظرافت خاصی برخوردار بود و حضرت همواره آنان را در یک حرکت هماهنگ و نظام مند رهبری می کرد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: امامان معصوم (ع)، همواره شیعیان را به رعایت اصل قرآنی «تقیه » سفارش می کردند، امام عسکری (ع) ضمن تاکید بر برائت از دشمنان، پیوسته این اصل را به شیعیان یادآوری می کرد.

بامری خاطرنشان کرد: سرانجام آن امام معصوم با مکر و نیرنگ خلفای عباسی در سال 260 هجری قمری به شهادت رسید و در جوار مزار پدر بزرگوارشان در شهر سامرا به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 424524
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *