پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۳۶
۰
موج سواري اينترنتي روي سرمايه هاي مردم؛

روياهايي كه براي خانه دار شدن به "ديوار" ميخورند!/ دلالی با فیش های نجومی در سیستان وبلوچستان

همه چیز از یک تبلیغ فریبنده و جذاب آغاز می شود.در یک طرف برخی ها با علم به اینکه دیگر دست شان به جایی بند نیست به دنبال نقد کردن سرمایه اندک برباد رفته خود با سودی چند ده برابری هستند و در سوی دیگر عده ای به آب و آتش میزنند تا از اجاره نشینی خلاص شوند.
روياهايي كه براي خانه دار شدن به "ديوار" ميخورند!/ دلالی با فیش های نجومی در سیستان وبلوچستان
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون؛ بازیگر نقش اول دو سر این ماجرا باز هم نرم افزار "دیوار" است. اپلیکیشن موبایلی که مدتهاست مورد اقبال شهروندان قرار گرفته و برخی ها از همین راه سود برده و برخی دیگر ضررهای کلانی دیده اند که در یکی از بارزترین آنها تبلیغات فوق العاده جذاب و فریبنده فروش زمین با وعده توخالی خانه دار شدن افراد در استان سیستان وبلوچستان است.
 
"امتیاز زمین های علوم پزشکی زاهدان. فاز دوم واقع در محدوده زیباشهر واگذار شده و در حال حاضر به قیمت 500میلیون تومان معامله می شود و بنده امتیاز خودم را با قیمت تنها 22میلیون تومان به دلیل نیاز مالی واگذار می کنم. این یک فرصت خوب برای خانه دار شدن شما و آینده نگری پرسودی است".
 
آنچه در پاراگراف بالا خواندید بخشی از یک تبلیغ فریبنده در نرم افزار دیوار است که با قرار دادن مبلغ 22میلیون تومان در برابر سود 500میلیون تومانی آینده به دنبال سرکیسه کردن افراد هستند که تعدادشان هم کم نیست. کسانی که اغلب از داشتن همین مبلغ نیز عاجز هستند اما فریب خورده با قرض و وام و فروش فرش زیرپا، یکی از امتیازها را خریده و به قول خودشان در گوشه ای نگهداری می کنند تا شاید در آینده خانه دار شوند.
 
پشیمانم!
یکی از کسانی که از طریق نرم افزار موبایلی دیوار اقدام به خرید این امتیاز یا همان فیش حق عضویت کرده است در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: از واگذاری فاز اول زمین های دانشگاه علوم پزشکی خبر داشتم و زمانی که با این تبلیغ مواجه شدم بلافاصله
به یکباره آسمان بر روی سرم خراب شد. تمام پس اندازم بر باد رفته و من مانده ام و یک وام 24 درصدی که باید هر ماه اقساط آن را به بانک پرداخت کنم و پولی که بر باد رفته و باید برای نقد کردن پولی که به فروشنده داده ام از طریق دادگاه اقدام کنم که از کرده خودش پشیمانم.
با پس انداز اندک خود و دریافت وام فوری اقدام به خرید امتیاز این زمین کردم.
 
این شهروند زاهدانی افزود: فروشنده اعلام کرد که در آینده این زمین ها در بهترین نقطه زیباشهر واگذار می شود و می توانم خانه دار شده و یا زمین را با هزینه چند برابری به فروش برسانم و من نیز فریب خورده و بابت یک فیش حق عضویت وی که 600هزار تومان بیشتر نبود مبلغ 20 میلیون تومان پرداخت کردم.
 
وی تصریح کرد: اینکه فرد در دفتر اسناد رسمی نیز واگذاری فیش خود به بنده را ثبت کرد خاطرم را آسوده و غرق در رویایی شدم که در سالهای نه چندان دور می توانم سرپناهی برای خودم داشته باشم و از اجاره نشینی خلاصی یابم.
 
این مالباخته ادامه داد: به پیشنهاد یکی از اقوام برای بررسی موقعیت مکانی زمین آینده ام به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کردم اما در کمال تعجب متوجه شدم که این تعاونی در همان سالها با مشکلات زیادی مواجه شده و اعضای هیات مدیره آن نیز به دلایل مختلف دادگاهی شده اند و عملاً تا آخر عمر هیچ خبر خوبی از این زمین ها نخواهم شنید.
 
وی گفت: به یکباره آسمان بر روی سرم خراب شد. تمام پس اندازم بر باد رفته و من مانده ام و یک وام 24 درصدی که باید هر ماه اقساط آن را به بانک پرداخت کنم و پولی که بر باد رفته و باید برای نقد کردن پولی که به فروشنده داده ام از طریق دادگاه اقدام کنم که از کرده خودش پشیمانم.
 
وی گفت: زمانی که با فروشنده تماس گرفتم وی از این موضوع اظهار بی اطلاعی و عملاً از پرداخت پول خودداری کرد و دیگر راهی جز عریضه نویسی و طرح دعوی در محاکم قضایی برایم باقی نماند اما سئوال اینجاست که چرا این تبلیغات دروغین بدون نظارت دستگاه های متولی و نظارتی و قضایی به سادگی در این نرم افزار منتشر می شود؟!.
 
هیچ زمینی برای واگذاری نداریم!
این سئوال شهروند زاهدانی حقیقتی بود که برای رسیدن به پاسخ آن باید به سراغ متولیان امر می رفتیم و اولین منبع کسی نبود جز رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان که تعاونی و تبلیغات فریبنده به نام این دانشگاه ثبت شده بود و قطعاً او از جزئیات کامل مطلع است.
 
سیدمحمد
نکته مسلم این است که اعضای هیات مدیره قبلی به دلیل عملکرد خودشان دادگاهی هستند و تعاونی سابق منحل شده است.
هاشمی شهری به خبرنگار عصرهامون گفت: این تعاونی در سال های قبل تاسیس شد اما به دلایل تخلفاتی که انجام شد مسئول تعاونی به اداره کار معرفی و دادگاهی شد که باید در محاکم قضایی پاسخگوی عملکرد خود باشد.
 
وی افزود: جای تعجب دارد که عده ای مبالغ کلانی را ناآگاهانه و بدون روئیت زمین و مستندات به افراد ناشناس آن هم در قبال یک وعده و تنها فیش حق عضویت واگذار می کنند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: خرید و فروش این زمین ها به هیچ وجه اعتبار قانونی ندارد و شهروندان از خرید آن خودداری کنند.
 
وی ادامه داد: شرکت تعاونی با همین عنوان مجدد تشکیل شده و در حال پیگیری موضوع هستند اما نکته مسلم این است که اعضای هیات مدیره قبلی به دلیل عملکرد خودشان دادگاهی هستند و تعاونی سابق منحل گردیده اما هیات مدیره جدید تشکیل شده است و ما نیز هیچ زمینی تحت عنوان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برای واگذاری نداریم.
 
خرید و فروش فیش عضویت تعاونی ها، خلاف و فاقد وجاهت قانونی است
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان زاهدان نیز در همین رابطه به خبرنگار عصرهامون گفت: خرید و فروش فیش های حق عضویت و مشابه آن به هیچ عنوان قانونی نبوده و شهروندان نیز هرگز به خرید آن مبادرت نکنند.
 
علیرضا بیک افزود: آنچه در نرم افزارهای موبایلی و تبلیغات اغوا کننده در خصوص این زمین ها درج می شود صرفاً فیش حق عضویت آن هم برای کارمند آن مجموعه است که هیچ گونه تعهد و امتیاز خاصی را برای شرکت تعاونی ایجاد نمی کند و اگر چنانچه امکان ارائه تسهیلاتی از قبیل زمین و مسکن و... باشد به افراد عضو واگذار می شود.
 
وی تاکید کرد: خرید و فروش فیش های حق عضویت که در حال حاضر به فروش می رسد
خرید و فروش فیش های حق عضویت که در حال حاضر به فروش می رسد کاملاً غیرقانونی و فاقد وجاهت قانونی است و خریدار می تواند از فروشنده آن در محاکم قضایی شکایت کند.
کاملاً غیرقانونی و فاقد وجاهت قانونی است و خریدار می تواند از فروشنده آن در محاکم قضایی شکایت کرده تا در آنجا به شکوائیه اش رسیدگی شود.
 
بیک در پاسخ به این سئوال که اگر یک عضو اصلی فیش خود را به افراد غیرعضو و خارج از مجموعه تعاونی واگذار کند چه شرایطی دارد افزود: تعاونی تنها اعضای اصلی خود را برای اعطای تسهیلات می شناسد و اگر فردی نسبت به خرید و فروش فیش ها و یا حق امتیاز خود اقدام کند هیچ ارتباطی به آن تعاونی و اداره کار ندارد وخودشان بهتر می دانند که چه توافقی با هم انجام داده اند.
 
به گفته رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان زاهدان؛ در بحث زمین های منتسب به تعاونی علوم پزشکی نیز همین شرایط وجود دارد و اصلاً زمینی وجود ندارد که بخواهند واگذار کنند و هیچ اتفاقی نیفتاده که این فیش ها بخواهد ارزشمند شود.
 
این مقام مسئول تاکید کرد: بعضاً تبلیغاتی در رابطه با خرید و فروش زمین های ارتش نیز در زاهدان منتشر شده و از گذشته نیز وجود داشته و عده ای از همین طریق سودهای زیادی به دست آورده اند اما تجربه موفق سال های قبل هیچ تضمینی ایجاد نمی کند که برای دور جدید نیز همین اتفاق بیفتد.
 
وی ادامه داد: در این خصوص مردم باید آگاهانه عمل کنند و به هیچ وجه بدون در دست داشتن مدرک مستند بر وجود زمین قابل واگذاری نسبت به خرید فیش های حق عضویت اقدام نکنند تا در آینده نیز متضرر نشوند.

علی ایحال متاسفانه این تبلیغات فریبنده و مشابه آن در موارد مختلف به راحتی و بدون دغدغه در نرم افزارهای تبلیغاتی مانند دیوار و... در حال انتشار است و عده زیادی نسبت به خرید و فروش آن اقدام می کنند و نکته مهمتر اینجاست که دفاتر اسناد رسمی نیز این موارد را ثبت می کنند که وجود چنین شرایطی میطلبد تا دستگاه قضایی به طور جدی ورود کرده و جلوی گسترش این خرید و فروش های غیرقانونی را بگیرد.

انتهای پیام/
 
 
 
کد مطلب: 424527
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *