چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ ۱۱:۳۴
۰

امضاء تفاهم‌نامه اجرای کلان پروژه‌های پیشرفت میان استانداری سیستان و بلوچستان و آستان قدس رضوی

تفاهم‌نامه های اجرای کلان پروژه‌های پیشرفت منطقه‌ای بین استانداری سیستان و بلوچستان و سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی در زاهدان امضاء شد.
امضاء تفاهم‌نامه اجرای کلان پروژه‌های پیشرفت میان استانداری سیستان و بلوچستان و آستان قدس رضوی
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون؛ تولیت آستان قدس رضوی در جلسه شورای اداری سیستان وبلوچستان که شب گذشته در استانداری برگزار شد گفت: رسیدگی‌به امور مردم و رفع‌مشکلات آنها همواره در مکتب اسلام مورد تاکید بوده است و این رویه در آستان قدس رضوی نیز با جدیت پیگیری می شود.


حجت الاسلام مروی افزود: مسئولان امید را به مردم، جوانان و جامعه تزریق کنند چرا که اگر ‌امید وجود داشته باشد مشکلات به راحتی برطرف می شود.


وی تاکید کرد: اساس کار آستان قدس رضوی بر این است که ‌در هر کجا مجموعه اقتصادی آستان ورود پیدا می‌کند‌ صرفاً تجارت و سوداگری و نگاه سودآوری به هر قیمتی نیست و عملاً نگاه ‌ما در مسائل اقتصادی کسب سود بیشتر برای آستان نیست بلکه ایجاد منفعت برای مردم است و اگر در پروژه ای منفعت مردم بیشتر و سود آستان کمتر باشد قطعاً منفعت مردم انتخاب می شود.


به گفته حجت الاسلام مروی؛ رسیدگی به سیستان و بلوچستان در اولویت کاری آستان قدس رضوی است که در همین راستا طرح های مختلفی در استان اجرا شده که از ابتدای امسال ۲۲۰ میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال در سیستان و بلوچستان هزینه کرده ایم.


وی خاطرنشان کرد: تکمیل زائر سرای امام‌رضا(ع) در مرز میرجاوه و دو مجتمع دیگر در اولویت ساخت و تکمیل است و آستان قدس رضوی قصد دارد تا با توانمند کردن‌مردم در حوزه های مختلف آنها را به مرحله ای برساند که ‌خود بومیان امورشان‌را اداره کنند‌.


تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: این استان مورد عنایت مقام معظم رهبری و توجه ویژه آستان قدس رضوی است و هر آنچه در توان داشته و امکانات داریم در خدمت مردم‌ مرزدار و فهیم این استان قرار خواهیم داد.


پیشنهادات فرهنگی نماینده ولی فقیه

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز در این‌جلسه گفت: همت و تلاش و همبستگی نسبی خوبی در استان شکل گرفته است اما با همه تلاش های انجام شده باز هم وضعیت شایسته ای در استان نداریم که بخشی مربوط به گذشته و برخی مربوط به‌کاستی های مدیران مختلف است.


حجت الاسلام محامی افزود: استعدادهای فراوانی از جمله مردم‌خوب و غیور و شریف در این استان وجود دارد که باید خدمات بیشتری به‌آنها داده شود و در همین رابطه آستان قدس رضوی هم خدمات خوبی ارائه کرده اما انتظار می رود که این‌خدمات بیشتر از گذشته شود.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: معادن استان ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری و اشتغال زایی دارد که ‌اگر آستان قدس رضوی ورود کند می تواند در بهبود معیشت مردم کمک شایانی بکند و باعث ارتقاء سطح زندگی بومیان منطقه شود.

حجت الاسلام محامی تصریح کرد: در بخش فرهنگی پیشنهاد می شود زائرسرای میرجاوه هرچه سریعتر افتتاح شود و فازهای بعدی نیز ‌محقق شود. تاسیس مجتمع های فرهنگی خدمات رسان هم به رشد فرهنگی استان کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: فراهم کردن زمینه تحصیل فرزندان این مرز و بوم در شهرستان های مختلف استان به خصوص زابل، ایرانشهر و چابهار مورد انتظار ما است تا به این ترتیب فرهنگ‌رضوی در تمام‌استان ترویج یابد.

خطیب جمعه زاهدان همچنین گفت: تاسیس شعبه دانشگاه رضوی در استان و پذیرش از همه اقوام و مذاهب نیز از خواسته های عمومی است که ‌امیدواریم آستان قدس رضوی در کنار فعالیت های خود در این بخش ها نیز ورود کند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 424644
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *