معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور:

مبارزه با آفت ملخ صحرایی نیازمند20 میلیارد تومان اعتبار است

4 دی 1398 ساعت 11:57

معاون کنترل افات سازمان حفظ نباتات کشور در سفر به سیستان و بلوچستان گفت:20میلیارد تومان اعتبار نیاز سازمان حفظ نباتات کشور برای مبارزه با افت ملخ صحرایی در کشور است.


به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، علیمراد سرافرازی صبح امروز در سفر به سیستان و بلوچستان افزود: برای مبارزه با ملخ های صحرایی نیازمند کمکهای استانداری در این خصوص توسط استانها هستیم زیرا با اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی نمی توان با سیل ملخ مبارزه کرد.


وی با اشاره به هجوم ملخها از کشورهای هند و پاکستان به سمت ایران و به خصوص استان های جنوب و جنوب شرق کشور بیان کرد: تاکنون در سطح 2 هزار 800 هکتار مبارزه علیه ملخ صحرایی در کشور داشته ایم که حدود 130هکتار مبارزه با ملخ در سیستان و بلوچستان انجام پذیرفته است.


وی تصریح کرد: مبارزه با افت ملخ صحرایی در استان هرمزگان و به خصوص بندر عباس و سیریک ادامه داشته و هجوم ملخهای صحرایی در هفته های آینده از ناحیه عمان و هندوستان و پاکستان ادامه خواهد داشت.


معاون سازمان حفظ نباتات کشور؛ با توجه به ورود ملخها به کشور از مرزهای جنوب کشور، از متولیان بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان خواست تمهیدات لازم را برای دیده بانی وردیابی ملخ صحرایی اندیشیده و  همچنان با اقدامات پایشی حرکت ملخها را رصد کنند.


وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون در سطح ملی با سه گروه از هجوم ملخ صحرایی مواجه هستیم اول جمعیتی که تابستان گذرا بوده که از سمت هند و پاکستان به سمت جنوب ایران حرکت کرده شامل استانهای هرمزگان کرمان و سیستان و بلوچستان می باشد دوم جمعیتی از ملخ که در سال گذشته در تیر رس مبارزه شیمایی قرار نگرفته و تخم ریزی کرده اند و سوم هجوم ملخها ظرف یکماه آینده به کشور در حجم بسیار گسترده به سمت جنوب غربی کشور که از سمت عربستان به سمت ایران حرکت خواهند کرد.


این مقام مسئول در پایان از مبارزه جهانی با ملخ صحرایی به خصوص در شرق آفریقا خبر داد و افزود: بارندگی های بسیار خوب در افریقا و پوشش گیاهی مناسب در ان قاره منبع غذایی بسیار خوبی برای ملخها صحرایی در شرق افریقا می باشد و این سیل ملخ به سمت عربستان حرکت خواهد کرد و کشورهای عربستان و عمان نیز با این افت مبارزه خواهند کرد.



انتهای پیام/


کد مطلب: 424646

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/424646/مبارزه-آفت-ملخ-صحرایی-نیازمند20-میلیارد-تومان-اعتبار

پهره
  https://www.pahreh.ir