مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان خبرداد

فعالیت ۸۰ دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان

4 دی 1398 ساعت 12:18

ایوب کرد گفت: 80 دستگاه تردد شمار اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و رعایت نشدن فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی این استان را ثبت می‌کنند.


به گزارش پهره ایوب کرد،مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگارعصرهامون به قابلیت دستگاه های تردد شمار درمحورهای مواصلاتی اشاره کرد و افزود:ارائه اطلاعاتی همچون تعداد خودروهای عبوری، میانگین بیشترین و کمترین سرعت وسایل نقلیه و  فواصل میان خودروها از جمله قابلیت دستگاه های تردد شمار محسوب می شود که با بهره گیری از آن ضمن جلوگیری از وقوع تخلف، از بروز حوادث رانندگی نیز پیشگیری می شود.

وی بیان کرد: فعال بودن ۲۱ دستگاه دوربین نظارتی با قابلیت نمایش هرگونه گره ترافیکی و تغییر شرایط جوی در محورهای پر تردد، تعداد ۲ دستگاه تابلوی «پیام متغیر» جهت نمایش پیام های ترافیکی و وضعیت جوی در محورهای پرترافیک، و 18 دستگاه سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور جاده ای جهت ثبت سرعت های غیرمجاز را از جمله سامانه های هوشمند نظارتی فعال مرکز مدیریت راه های سیستان و بلوچستان ددانست.


به گفته این مقام مسئول، راه اندازی مرکز مدیریت راه ها و بکارگیری سیستم های هوشمند گام موثری برای ارتقای امنیت شهروندان به شمار می رود.


 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ادامه با بیان اینکه شهروندان با سامانه های برخط سفرهای خود را مدیریت کنند، بیان کرد: تلفن گویای ۱۴۱ اطلاعات و اخبار ترافیکی، هواشناسی و انسداد محورها را اطلاع رسانی می کند و همچنین امکان دریافت اطلاعات حوادث و رخدادهای جاده ای از کاربران جاده را نیز دارد.


وی ادامه داد: تلفن ۳۱۴۱ آماده دریافت گزارشات مربوط به سرقت و تخریب علائم ترافیکی و گاردریل های جاده ای در محورهای مواصلاتی نیمه شمالی سیستان و بلوچستان است.


کرد خاطرنشان کرد: همچنین درگاه اینترنتی 141.ir  و نرم افزار موبایلی 141 کلیه اخبار و وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی، هواشناسی، انسداد و رخدادهای جاده ای را اطلاع رسانی می کند و امکان دریافت تصاویر دوربین های نظارت و شناسایی نزدیک ترین خودروهای امدادی، کارگاه های جاده ای، مسافت و مسیرهای بین شهرها و بسیاری از اطلاعات مفید دیگر را در اختیار کاربران قرار می دهد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 424649

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/424649/فعالیت-۸۰-دستگاه-تردد-شمار-محورهای-مواصلاتی-استان

پهره
  https://www.pahreh.ir