شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۵۳
۰
اینترنت پیشکش؛

هودگان 5 هزار نفری همچنان تلفن ثابت ندارد!

دهستان پنج هزار نفری هودیان شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان به تلفن ثابت و اینترنت دسترسی ندارد.
هودگان 5 هزار نفری همچنان تلفن ثابت ندارد!
به گزارش پهره به نقل از صدای بلوچ، دهستان هودیان شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان با جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر جمعیت فاقد اینترنت همراه و ثابت و همچنین خطوط ثابت است.



رحمتی یکی از اهالی این دهستان در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ بیان کرد: علی رغم اینکه اکنون اغلب مناطق شهری و روستایی کشور به اینترنت و تلفن دسترسی دارند که اهالی هودیان از آن بی بهره هستند.


وی ادامه داد: اغلب مردم این دهستان محروم برای رفع امورات اینترنتی خود فاصله رفت و‌برگشتی ۱۳۰ کیلومتری تا مرکز شهرستان دلگان را طی می‌کنند.

 
رحمتی عنوان کرد: طی کردن این مسیر طولانی نیاز به هزینه های زیادی دارد و فراهم نمودن هزینه کرایه برای اهالی دهستان محروم دلگان که اغلب آنها کشاورز و کارگر هستند، سخت و دشوار است.

 
وی گفت: همچنین این دهستان پنج هزار نفری‌ فاقد تلفن ثابت است که با توجه به قطعی خطوط تلفن همراه همیشه موجب بروز مشکلاتی برای اهالی هودیان شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان شدن است.

 
رحمتی خاطرنشان کرد: از مسئولان این شهرستان و‌مسئولان مخابرات شهرستان ایرانشهر و همچنین استان سیستان و بلوچستان تقاضا داریم که نسبت به رفع این معضل دهستان هودیان اقدام کنند.

 
مجتبی شجاعی فرماندار دلگان در این خصوص به خبرنگار ماه گفت:در ماه دی پنج‌ سایت هودیان، کلانظهور، چاه تقی، اسفند و شهرک درگیابند مجهز به تجهیزات «4G»خواهند شد و اهالی این مناطق از امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت برخوردار خواهند شد.


وی عنوان کرد: طبق زمان بندی صورت گرفته تلاش بر این است چند سایت دیگر از جمله سایت چاه شور ۱ که البته نیاز به نصب دکل جدید نیز دارد تا نیمه اسفند تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گیرد.

 
این مسئول افزود:  پیگیریهای خوبی از سوی استانداری سیستان و بلوچستان و شرکت های وابسته به وزارت ارتباطات در استان برای رفع مشکل برخی قطعی های خطوط ارتباطی در حوزه جلگه چاه هاشم صورت گرفته که بخشی از مشکل با اجرای فیبر زمینی در حوزه فنوج آغاز شده است که اتفاقا عمده مشکلات به دلیل قطع فیبر هوایی در مسیر فنوج به جلگه است که فرماندار محترم فنوج نیز پیگیریهای زیادی را انجام داده اند.


گفتنی است علی رغم اینکه ۱۲ سال از ارتقا دلگان از بخش به شهرستان می گذرد ، اما همچنان مخابرات آن زیر مجموعه ایرانشهر است.
 

دهستان هودیان در فاصله ۶۵ کیلومتری شمال شهر گلمورتی مرکز شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان قرار دارد.


انتهای پیام/
کد مطلب: 424658
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *