چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ ۰۸:۴۳
۰
عمری که در جایگاه های سوخت می سوزد

گلایه رانندگان به صف های طولانی گازوئیل در ایرانشهر

در حالی رانندگان وسایل نقلیه سنگین ونیمه سنگین از معطلی چندین ساعته در صف های طولانی دریافت گازوئیل در ایرانشهر گلایه مند هستند که از مسئولین مربوطه خواستار رسیدگی به این وضعیت بحرانی را دارند.
گلایه رانندگان به صف های طولانی گازوئیل در ایرانشهر
به گزارش پهره، چند روز قبل در برخی از جایگاه های عرضه سوخت ماشین های سنگین در ایرانشهر، صف های بسیار طولانی ایجاد شده بود که رانندگان تا ساعت های متوالی در این صف ها منتظر می ماندند و این مسئله باعث ایجاد نارضایتی رانندگان شده بود.
با وجودی كه همه می دانند دلیل طولانی شدن صف های گازوئیل و بنزین در شهرهای سیستان و بلوچستان چیست اما حل آن مسئولان را نیز كلافه كرده است.
حدود چند ماه پیش با برنامه ریزی مسئولان و ارائه راه كارهای مقتضی برای مدتی صف ها شكسته شد اما بعد از یك وقفه كوتاه و خلوت شدن موقت جایگاه های سوخت دوباره این مشكل در جایگاه ها ظاهر شده و حتی نیمه شب ها نیز از طولانی بودن صف ها كاسته نمی شود.
محمود غلامی، یکی از رانندگان مینی بوس در گفت و گو با خبرنگار پهره گفت: مدتی است صف های طولانی و انتظار بیش از حد رانندگان خودروهای سنگین در پمپ های گازوئیل در ایرانشهر ایجاد شده است.
وی افزود: به طوری که در جایگاه های بیرون شهر، صف خودروهای ترانزیتی و نفت کش ها به چند کیلومتر می رسد و برخی نیمی از روز را در صف سپری می کنند.
غلامی ادامه داد: این حجم ترافیک هر چند عادی به نظر نمی رسد اما برخی از جایگاه داران آن را طبیعی می دانند موضوعی که بیشتر مورد اعتراض قرار می گیرد نارضایتی رانندگان از نحوه سوخت دهی جایگاه ها و نبود نظارت درست بر آن هاست.

4ساعت معطلی برای یک باک گازوئیل
حمید نیک بخت یک راننده تریلی در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: اوایل صبح به ایرانشهر وارد شدم و برای سوخت گیری به جایگاه کهرازهی آمدم اما بیش از چهار ساعت است که منتظر هستم تا نوبتم برسد، نمی دانم نزدیک ترین جایگاه دیگر کجاست و از طرفی شاید آن جا شلوغ تر باشد، به همین دلیل باید منتظر بمانم.
وی افزود: مقصد بعدی من چابهار است و برای رسیدن به آن جا باید سوخت کافی داشته باشم اما نمی دانم با توجه به صف ایجاد شده می توانم سوخت گیری کنم یا باید برای رسیدن به جایگاهی خلوت تر سوخت آزاد بزنم.
نیک بخت ادامه داد: بعد مسافت در این مسیر و فاصله میان جایگاه های سوخت زیاد است، به همین دلیل رانندگان ترانزیت ناچار هستند به هر پمپی می رسند برای پر کردن مخزن سوخت خودرو اقدام کنند اگر هدف قاچاق سوخت نباشد بنابراین شلوغ بودن این جایگاه طبیعی است.
به گفته این راننده، اگر تعداد جایگاه های سوخت در استان افزایش پیدا کند از حجم ترافیک این جایگاه ها به ویژه برای گازوئیل کاسته می شود و با توجه به این که سیستان و بلوچستان شاهراه ترانزیتی شرق و جنوب شرق کشور است باید مسئولان استانی به دنبال افزایش جایگاه ها باشند.
جهت پیگیری این مشکل خبرنگار ما سراغ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر رفت.
ابوذر کوثری، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره گفت: از دو هفته قبل برنامه ای جهت پایش و پالایش خودروهای سنگین، نیمه سنگین، باری، مینی بوس اتخاذ شده بود و همچنان ادامه دارد.
وی افزود: بعد از جمع آوری کلیه آمار در این راستا و تحلیل آن ها میزان خدمات دهی این خودروها به شهروندان و فعالیت این ماشین های سنگین، که در واقعیت تا چند درصد وجود خارجی دارند یا نه و هدف آنان از سوخت گیری مشخص می شود.
فرماندار ایرانشهر ادامه داد: با جایگاه داران سوخت گازوئیل که منجر به تخلف می شوند و خارج از شبکه اقدام به سوخت گیری کنند به طور جدی برخورد می شود.
وی تصریح کرد: در جهت رفع ترافیک خودروهای سنگین از جمله اتوبوس به شرکت نفت اختیار بررسی چند روزه داده می شود که جایگاه های سوختی که توان عرضه سوخت به نحوه صحیح را ندارند در نحوه مدیریت خود اصلاحاتی را اتخاذ کنند و در روند خدمات دهی جایگاه سوخت به شهروندان تسریعاتی عمل کنند تا از ترافیک خودرویی کاسته شود.
کوثری اضافه کرد: اگر با تدابیری که اندیشیده شده است اگر همچنان در جایگاه های سوخت گازوئیل صف های طولانی بر قوت خود باقی بماند خودروها برای سوخت گیری بین چند جایگاه سوخت توزیع می شوند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 424674
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *