در یادواره لاله های روشن مطرح شد؛

تمدن اسلامی تنها راه نجات بشریت است

17 بهمن 1398 ساعت 0:47

امام جمعه ایرانشهر با اشاره به این که دبیرستان امام خمینی(ره) ایرانشهر انقلابی ترین مدرسه در حوزه بلوچستان در سال۵۷بوده است، گفت: انقلاب اسلامي بهترين الگو براي پيشرفت بشريت بر مبناي ارزش هاي ديني است.


به گزارش پهره به مناسبت ایام الله مبارک دهه فجر مراسم یادواره لاله های روشن و شهدای دانش آموزی به همت سپاه شهرستان و آموزش و پرورش با حضور امام جمعه معزز، مسئولین، فرهنگیان و دانش آموزان در سالن اجتماعات اداره ارشاد برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین شجاع الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر ضمن تبریک ایام الله مبارک دهه فجر، بیان کرد: نسل جدید باید طوری تربیت شوند که نظام و دولت اسلامی به سمت و سو تمدن اسلامی برود.
وی افزود: برای رسیدن به مدینه فاضله تمدن اسلامی یکی از ویژگی هایی می باشد که انسان ها باید دارا باشند و به وسیله آن الگویی برای بشریت شوند.
امام جمعه ایرانشهر ادامه داد: یکی از دستاوردهای انقلاب تربیت افرادی می باشد که هیچ سنخیتی با نظام اسلامی نداشتند و حاضر بوده اند تا جان خود را در راه خدا از دست بدهند و شهید شوند.
وی اضافه کرد: اگر امروز ما در عرصه‌های مختلف با اقتدار و موفق هستیم و حرفی برای گفتن در جامعه جهانی داریم همه این ها مدیون خون شهداست.
این خطیب جمعه گفت: وظیفه امروز ما زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت و انتقال آن به نسل آینده است.
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در مورد شهید قاسم سلیمانی که فرموده بودند این فرد در مکتب اسلام و امام (ره) تربیت شده بود، خاطر نشان کرد: این سردار بزرگوار نمونه شخصیتی با تدبیر، جهادی، اهل تقوا، مقاومت بود.
ابطحی با بیان این که روح شهید و شهادت حرکت، مقاومت و استقامت را زنده می کند، تصریح کرد: هم اکنون شهادت قاسم سلیمانی برای دشمنان دارای خطرات و اثرات بسیار بیشتری می باشد به نحوی که بعد از شهید شدن این بزرگوار ضربات مستهلک تری به دشمن وارد شد.
در ادامه مراسم عبدالغفور حسینی، رئیس اداره آموزش و پرورش ایرانشهر نیز با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس گفت: امروز به برکت خون پاک شهداء ایران اسلامی به الگویی برای دیگر کشورها تبدیل شده است. 
وی افزود: ۱۱ دانش آموز از دبیرستان امام خمینی (ره) ایرانشهر در زمان جنگ شربت شهادت را نوشیدند و برای سربلندی کشور خون دادند که ما امروز شاهد تنومندی درخت انقلاب هستیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش ایرانشهر ادامه داد: دبیرستان امام خمینی(ره) در حوزه بلوچستان یکی از انقلابی ترین مدارس در زمان قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است.
انتهای پیام/


کد مطلب: 424755

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/424755/تمدن-اسلامی-تنها-راه-نجات-بشریت

پهره
  https://www.pahreh.ir